יום שני, 2 במאי 2016

הליך גישור גירושין - כל היתרונות

הליך הגישור הולך וצובר פופולריות ביישוב סכסוכים שונים. ישנם מגשרים רבים, אשר עוסקים כיום בגישור בין שני צדדים הנמצאים במחלוקת על מנת להגיע להסכמה. רוב הפעמים, הגישור יהיה תחליף עדיף על הגעה לבית משפט. הליך הגישור נפוץ גם במקרים של גירושין ונקרא גישור גירושין. בגישור גירושין מנסים בני הזוג הנפרדים להגיע להסכמות סביב המחלוקות השונות אשר עולות בעקבות הפרידה והפסקת הנישואים. התהליך נעשה באמצעות מגשר גירושין, אשר לעיתים יהיה גם עורך דין המתמחה בגירושין ואשר עבר הכשרה בתור מגשר.

הרעיון בגישור הוא לנסות להגיע לעמק השווה בסכסוכים ומחלוקות קשים בין שני צדדים. המגשרים יהיו לרוב אנשים אשר יודעים להקשיב לאחרים ולהבין את המצוקות שלהם. מגשר גירושין חייב להישאר אובייקטיבי במהלך הליך גישור גירושין על מנת ששני הצדדים אכן יצליחו להגיע אל עבר הסכם גירושין. בנוסף, מלבד העיסוק בהיבט הפרקטי של הליך הגירושין, על מגשר גירושין לעסוק גם בנושאים הרגשיים. מגשר גירושין טוב ינסה גם לדאוג בין בני הזוג הנפרדים כך שתהיה בין השניים תקשורת חיובית. הדבר חשוב במיוחד במקרי גירושין בהם מעורבים ילדים. הליך גישור גירושין יכול להיעשות רק במידה ושני הצדדים מעוניינים לנסות לפתור את המחלוקות ברוח טובה, וכמובן כאשר קיים אמון בין השניים.

יש לציין כי לא כל מקרי הגירושין מתאימים להסתיים באמצעות הליך גישור גירושין. בעיקר כאשר המצב בין בני הזוג הנפרדים קשה, ישנו ריב חמור והשניים לא סומכים אחד על השני. גישור במקרה הזה יהיה כמעט בלתי אפשרי. במהלך גישור הגירושין ייפגש מגשר גירושין עם בני הזוג, לעיתים ביחד ולעיתים לחוד על מנת להגיע להסכמות על המחלוקות בין השניים. לבסוף, במידה ומגשר הגירושין הוא גם עורך דין המתמחה בגישור, ינסח המגשר את הסכם הגירושין עליו בני הזוג הנפרדים יחתמו.

הליך גישור גירושין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה