יום שלישי, 11 בנובמבר 2014

הדברת חולדים



החולד הוא מכרסם ממשפחת החולדיים. החולד מתגורר במחילות מתחת לאדמה, הוא עיוור ורוב הישראלים מבלבלים בינו לבין החפרפרת שכלל אינה מצויה בארץ ישראל. החולד חי לבד ויוצר לעצמו מחילות תת קרקעיות בהן הוא מהלך, אוגר את המזון ועושה את צרכיו. מערכת המנהרות אותה יוצר החולד היא פנימית, ללא יציאה ויש לה טמפרטורה ולחות קבועה לאורך כל השנה. אחת הסיבות לביצוע הדברת חולדים היא הנזק שהם עושים לחקלאות ולגינות הירק.

נזקי החולד
הדברת חולדים נועדה כדי למנוע דבר ראשון את הנזק של החולד. כל חולד שחי לבד יוצר לעצמו מערכת מערות תת קרקעיות על שטח של מעל 300 מטר ומרובע. החולד הוא צמחוני (שלא כמו החפרפרת) והוא ניזון בעיקר מפקעות ובצלים אותם הוא מוצא בעת החפירה שלו. החולד גם יכול לאגור את המזון שלו כך שהנזק שהוא גורם בשטח המחייה שלו יכול להיות משמעותי מאד. כל מי שיש בגינתו או בשטח החקלאי שלו חולד מתוודע במהרה לנזק ומחפש אחר פתרונות הדברת חולדים.

ההדברה
הדברת חולדים מתבצעת באופן ממוקד שפוגע אך ורק בחולד מבלי לפגוע בגינה או בשדה. המדביר מאתר את המחילות של החולד ומכניס לתוכו חומר רעיל אשר ידביר אותו מבלי לפגוע בסביבה. החולד יאכל את הפיתיון שהציב לו המדביר ובכך תיפטר הבעיה בגינה או בשדה. ההדברה ממוקדת מאד ואת היבולים ניתן לאכול לאחר מכן ללא כל חשש.

הדברה מקצועית
הדברת חולדים דורשת היכרות עם השטח של החולד ואמצעי ההדברה השונים. המדביר המנוסה והמקצועי יאתר את המערות של החולד לפי סימני היכר וידע לפתור את הבעיה במהירות. כיוון שהחולד חי לבד, ההדברה ממוקדת מאד ואינה מתפרסת על שטח שאינו שטח המחייה שלו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה