יום שבת, 3 במאי 2014

מלגזות



רישיון הפעלת מלגזות
מלגזות משמשות במקומות עבודה רבים לרבות מפעלים, מחסנים, מחסני לוגיסטיקה, אתרי בנייה, שטחים חקלאיים וכדומה. אנשים רבים המעוניינים להשתלב בעבודה בכל אחד מענפים אלה יעשה נכון אם יוציא רשיון להפעלת מלגזות. רישיון כזה ניתן על ידי משרד התחבורה והוא אינו כרוך בפרוצדורות רבות. למעשה די קל להוציא רישיון להפעלת מלגזות ולפניכם כל המידע הנחוץ.


הדרך להוצאת רישיון מפעיל מלגזה
התהליך הוא פשוט וכל אחד יכול ללמוד לנהוג ולהפעיל מלגזות באופן פרטי. על מבקש הרישיון להיות מעל גיל 18 ועליו להיות בעל רישיון של רכב פרטי לפחות, או לטרקטורון. בתום לימודי נהיגת המלגזה מקבל התלמיד היתר 129 לרישיון הנהיגה המתיר לו להפעיל מלגזות עד משקל העמסה של 20 טון. אם יש לתלמיד רישיון לרכב משא מדרגה 03 הוא יקבל היתר 130 לרישיון הנהיגה שלו המתיר לו להפעיל מלגזות ללא הגבלת משקל. יש צורך בהוצאת  טופס ירוק מאחת מתחנות הצילום של משרד התחבורה, ואין צורך לעבור בדיקות רפואיות כפי שנדרש בעת הוצאת רשיון נהיגה רגיל.

הלימודים וקבלת הרישיון
הוצאת רישיון מלגזה כרוכה בלימודי נהיגה מעשיים ותיאורטיים בבית ספר לנהיגה מיוחד לצרכים אלה. בתום השיעורים נדרש התלמיד לעבור מבחן עיוני ומעשי. החלק התיאורטי של הלימודים מתרכז בסוגי מלגזות שונות וייעודן, בעומסים מותרים, באחזקת המלגזה, בשיטות ההפעלה השונות ובכללי בטיחות בעת הפעלת המלגזה.
החלק המעשי מתרכז בנהיגה במגרשים מיוחדים המדמים מפעלים או מחסנים שונים שמתרגלים בהם העמסה ופריקה של מטענים במצבים רבים תוך שמירה על כל כללי הבטיחות שנלמדו. תהליך הלימוד אורך כ 9 שעות ומתקיים במשך כיומיים או שלושה.
לאחר קבלת הרשיון מחוייב מפעיל מלגזות לעבור קורסי רענון אחת לשנה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה