יום שבת, 17 במאי 2014

הרמת סינוס



מהי הרמת סינוס?
הרמת סינוס הוא ניתוח מאד מוכר ושכיח בתחום רפואת השיניים. זהו הליך כירורגי מורכב שאחוזי ההצלחה שלו גבוהים מאד והוא נועד לעבות את העצם שעליה יש צורך להרכיב שתלים דנטלים. ניתוחים אלה מאד נחוצים במקרים אלה והם הפכו למאד פופולאריים בשנים האחרונות בעקבות שיטות העבודה והטכניקות החדשות שפותחו בתחום זה.
מה כולל ניתוח הרמת סינוס?
הרמת סינוס מתאימה במקרים רבים שבהם יש צורך בשתלים דנטלים. הניתוח מתבצע לאנשים שאין להם מספיק עצם באיזור השיניים הטוחנות של הלסת העליונה. על מנת שניתן יהיה לבצע שתלים דנטלים מעבים את העצם על ידי הניתוח ומאפשרים לקבע את השתלים בצורה בטוחה ועמידה. הדבר נעשה כאשר העצם איננה גבוהה מספיק לצורך השתלים. על העצם להיות בגובה של 10 מ"מ לפחות כדי לקבע את השתלים הדנטלים. במידה ואין די עצם מתבצע ניתוח הרמת סינוס לפני השתלת השיניים בשיטת השתלים הדנטלים. את הניתוח עושה רופא שיניים מומחה לדבר ולא כל רופא שיניים.
כיצד זה מתבצע?
הרמת סינוס נועדה לעבות את העצם הממוקמת ברצפת הסינוס על מנת ליצור אחיזה טובה יותר של השתלים. הניתוח מתחיל בהשתלת עצם חלופית, סינתטית או חלופית, תחת רצפת הסינוס ולאחר כמה חודשים של המתנה מבצעים את ההשתלה הרצויה. קליטת השתלים בשיטה זו אורכת כמה חודשים.
במידה וכמות העצם מאפשרת זאת ניתן לבצע את החדרת השתלים ביום הניתוח של הרמת הסינוס. במקרים אלה נחסך זמן רב ומסיימים את שני ההליכים ביום אחד ללא המתנה ארוכה בין הליך אחד למשנהו.
כאשר העצם דקה במיוחד הניתוח מתחיל בהפשלת החניכיים ופתיחת חלון בתוך העצם לצורך הרמת רצפת הסינוס ומיד לאחר מכן מוחדר תחליף העצם לתוך החלל ולאחריו מכניסים את השתל.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה