יום שישי, 6 ביולי 2012

מצדה



מצדה - סמל לחירות ולעוז האנושי

מצדה היא סמל אוניברסלי יהודי לבחירה בחירות על פני עבדות, גם במחיר לקיחת חיים, כפי שקרה בתקופת המרד הגדול אותו הנהיג אלעזר בן יאיר, ושהסתיים בהתאבדותם של היהודים המבוצרים, רק כדי לא לשוב ולהיות יהודים. אתר הסטורי זה הוכרז כאתר מורשת על ידי אונסקו, ואם לא ביקרתם במקום מרתק הסטורית, וקסום ביותר, הנמצא ממש כאן בגבולות הארץ, זה הזמן לארוז כובע ומים ולהדרים לאחד האתרים היפים ביותר בארץ.

אתר מורשת עולמית

מצדה מוכרת על ידי ארגון אונסקו כאתר מורשת עולמית, תואר הניתן לאתרים בעולם שיש להם חשיבות הסטורית וערך רב. ואכן, מצדה, אתר עם עבר מפואר מימי הורדוס שבנה שם ארמון ומבצר, וכן סוללת לחימה מרשימה, עם חשיבה אסטרטגית שלא היתה מביישת צבאות מודרניים של היום.

במקום ניתן לצפות בחומה המרשימה שבנה הורדוס סביב הארמון, בארמון הצפוני המפואר שנבנה אף הוא עם אסטרטגיה צבאית וארכיטקטונית שנשענה על שיקולים רבים, כמו למשל שבצד זה השמש אינה קופחת, הוא קרוב לבורות המים, ומנשבות בו רוחות קרירות ונעימות. הארמון היה בנוי לגובה שלוש קומות, מאחר והשטח עליו הוא נבנה היה צר. ניתן להשקיף ממדרגת הארמון הגבוהה ביותר, על נחל צאלים חבר, ומשמר. עוד באתר ניתן לבקר בשרידי בית המרחץ שבנה הורדוס, ובו בריכות מים קרים ומים חמים, המקווה, המחסנים בהם שמרו את השמן, הקמח והיין, בית הכנסת, בין הקדומים ביותר בעולם, והארמון המערבי עם מרצפות הפסיפס היפות.


ביקור מומלץ

אתר מצדה הוא אחד האתרים המרתקים ביותר הקיימים בארצנו, ומומלץ מאד לבקר בו. ניתן להגיע אליו בטיפוס רגלי על הר מצדה, או באמצעות רכבל. במקום ניתן גם לערוך פיקניקים, ובחודשי הקיץ מועלים בו מופעים מרשימים, הופעות וקונצרטים.

סמל החירות

בשל סיפר הקנאים שהתבצרו במקום וסירבו להכנע, עד בחירתם בהתאבדות ל פני כניעה, הפך המקום לסמל של עוז, ושל מאבק למען חירות ועצמאות ללא פשרות. את תיאור הקרבות הדרמטיים, ניתן לראות היום במצדה בחזיון אור קולי מרשים ביותר, ומרגש עד מאד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה