יום חמישי, 12 ביולי 2012

זכיינות


האם כדאי להפוך את העסק הפרטי שלכם לעסק זכיינות?
הקמתם עסק בתחום מסויים והדבר מצליח לכם מאד. אתם חשים כי אתם על הסוס ומעונינים להרחיב את העסק לעוד סניפים. השאלה שעולה היא האם להקים את ההרחבה בצורת זכיינות או בצורת בעלות ישירה. לא לכל עסק מתאים לצאת לדרך באופן זכייני ויש עסקים שזה מאד מתאים. איך לדעת, או מה עושים?
ייתרונות שיטת הזכיינות
ידוע כי פיתוח עסקי בשיטת זכיינות מאפשר התרחבות מהירה לעסק. גם בימי משבר כלכלי ניתן להגדיל את העסק בהשקעות נמוכות יותר ממה שנדרש בזמן רגיל. עסק פרטי המעוניין לצאת לדרך של זכיינות חייב לעשות כמה צעדים ראשונים כדי למנף את ההצלחה שלו. צעדים אלה מתבקשים ויש צורך לעשות אותם עם ליווי של מומחים לדבר.
פעולות מקדימות לפיתוח עסק זכיינות
כדי להתחיל יש לעשות את הפעולות הבאות:
·         לבנות מודל מעסקי הכולל חישוב רווחיות, דמי הזיכיון וכדומה
·         להקים חנות דגל שתהיה בעלת כל המאפיינים של הרשת החדשה ותשמש גם כחנות הדרכה לרשת כולה.
·         לכתוב ספר נוהלים מפורט לתפעול הסניפים מכל הבחינות.
·         לכתוב הסכם זכיינות מפורט לגבי תנאי ההסכם עם הזכיינים.
·         להקים מערך הדרכה, ניהול ובקרה לעסק ולסניפים השונים
·         ליצור הבדל בין הרשת שלכם לרשתות אחרות בתחום – מוצרים שונים ובלעדיים, שיטות שיווק חדשניות וכדומה.

זכיינות בתחומים שונים
אם העסק שלכם בתחום המזון אולי כדאי לחשוב על זכיינות. תחום זה הוכיח עצמו בענף הזכיינות וההצלחות שם רבות. בתחומים אחרים, כמו תחום האופנה וההלבשה יש נסיגה של ענף הזכיינות ומסתבר כי בעלי עסקים מעדיפים להיות עצמאיים גם בגלל התנודות האין סופיות של הענף וגם בגלל החופש הגדול יותר המתאפשר להם כדי להחליט על הדבר הבא בחנות שלהם.
אין ספק, שאם אתם עומדים בפני החלטה כה משמעותית במישוא המקצועי, מאד חשוב כי תבצעו בדיקה מקיפה של כל הנתונים הפיננסיים וההשלכות של בחירתכם בכל אחת מהאופציות המונחות לפניכם. רק לאחר בדיקה יסודית, ניתן לקבל החלטה המבוססת באמת על מידע מקצועי, תוך התאמה למה שאתם רוצים שיקרה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה