יום שישי, 25 במאי 2012

פתיחת חברה


למי כדאי לבצע פתיחת חברה בע"מ?

אתם יוצאים לדרך עצמאית, ותוהים האם כדאי לכם לבצע פתיחת חברה בע"מ, או שאולי כדאי לכם דווקא להצהיר על עצמכם בתור עוסק מורשה? חשוב כמובן להכיר את ההבדלים בין חברה בע"מ לבין עוסק מורשה, וכך תוכלו לדעת איזו מסגרת של התאגדות היא הטובה ביותר עבורכם. בכל מקרה, חשוב לזכור, כי בטרם תקבלו החלטה כל שהיא חשוב להכיר את הנושא מקרוב ולהיוועץ בגורמים מקצועיים.

זה לא עניין של בעלות

אנשים רבים חושבים, כי כדאי להם לבצע פתיחת חברה בע"מ אם לחברה יש יותר מבעלים יחיד, ומדובר על כמה אנשים שמנהלים אותה ביחד וזכאים לרווחים. אולם, לא כך הם פני הדברים. היום לא חייבים לבצע פתיחת חברה בע"מ גם אם יש שניים או שלושה בעלים, ויש בהחלט אנשים שבוחרים בפתרון המשפטי של שותפות, שהוא שונה מחברה בע"מ. מצד שני, יש אנשים שדווקא פותחים חברה בע"מ - למרות שהם הבעלים היחידים, וגם המנהלים היחידים. אז אם זה לא פונקציה של כמות הבעלים, מתי כן כדאי לבצע פתיחת חברה בע"מ?



זה עניין זה הפרדה

מי שמבצע היום פתיחת חברה בע"מ הוא מי שרוצה הפרדה משפטית מוחלטת בין הנכסים שלו כאדם פרטי, לבין הנכסים של החברה. למה הכוונה? אם אתם כחברה בע"מ תרכשו עכשיו משרד - המשרד הוא בבעלות החברה, ולא בבעלות הפרטית שלכם. למצב הזה יש כמובן יתרונות וחסרונות בתחום המשפטי, ואם אתם מבינים כי ההפרדה הזו פועלת בסופו של דבר לטובתכם - הרי שכדאי לכם לבצע פתיחת חברה בע"מ!

ואיך מבצעים היום פתיחת חברה בע"מ?

היום, כדי לבצע פתיחת חברה בע"מ עליכם לפנות לרשם החברות, על מנת להירשם בתור חברה. חשוב לציין, כי מדינת ישראל לא מטילה הגבלות מסוימות על פתיחת חברה בע"מ, כך שכל אחד מוזמן לפתוח חברה משלו.

בכל מקרה, כאמור, בטרם תחליטו לפתוח בתהליך כל שהוא, חשוב מאד שתתייעצו עם גורם מקצועי, כמו רואה חשבון, על מנת שתהיו בטוחים כי אכן חברה בע"מ היא המסגרת המתאימה לעסק שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה