יום שבת, 27 בנובמבר 2010

פנג שואי



תורת הפנג שואי מתבססת על הרעיון שהאדם הוא חלק בלתי נפרד מהטבע ומהיקום ושיש קשר אנרגטי בין האדם לסביבתו בשל העובדה שהאדם חי בין שמיים לארץ. המונח פנג שואי נולד לראשונה בסין העתיקה לפני 6000 שנים ותורה זו מהווה חלק בלתי נפרד מהפילוסופיה הסינית שמצאה את דרכה אל המערב לפני כמה עשורים והיא רק הולכת ומתחזקת באמצעות ההיכרות עם אומנויות הלחימה, צמחי המרפא, הרפואה הסינית ועוד.

פנג שואי


מקור השם פנג שואי הוא רוח ומים ושניהם מרכיבים הכרחיים לקיומנו על פני האדמה, שניהם מסמלים זרימה והשילוב בניהם הוא של האנרגיה הנראית והלא נראית סביבנו.

מהי מטרת תורת הפנג שואי ?

מטרת תורת הפנג שואי היא לאזן את הזרימה וליצור הרמוניה במרחבים פיזיים בהם אנשים חיים ועובדים, יש דבר שנקרא צ'י ומשמעותו היא אנרגיית החיים, אותה אנרגיית צ'י נכנסת לבית דרך הפתחים השונים כגון החלונות הדלתות ועל פי תורת פנג שואי יש להם השפעה על בני הבית בכל תחומי חייהם.

האמונה הרווחת היא שלכל בית יש את הפנג שואי שלו וזאת מאחר וכל בית נבנה בצורה אחרת, החלונות והדלתות שלו נמצאים בכיוונים שונים ואף הסביבה שלו שונה, לכן ישנם כמה כלים בסיסיים ומטרתם היא לאפשר לאנרגיית הצ'י לעבור במרחבי הבית בחופשיות.

לא מדובר על קסם שמתחולל אלא על כלים שמאפשרים לנו ליצור איזון כדי להגיע למצב בו הסביבה בה אנו חיים ועובדים תתמוך בנו לטובת צמיחה אישית, שפע ושמחה.

היכן מומלץ להשתמש בתורת פנג שואי ומתי ?

פנג שואי מתאים לכל מקום בו אנשים שוהים זמן מה, זה יכול להיות הבית הפרטי שלכם, המשרד, בית מלון, מסעדה או מרפאה. הרעיון שעומד מאחורי תורה זו היא לגרום לעצמנו ולאחרים לחוש בטוב כשהם נמצאים בחלל מסוים ואין ספק כי לא חסרים הם המקומות בהם פנג שואי יכול לסייע רבות.




בעיקרון תמיד תוכלו להיוועץ עם גורם מוסמך בתחום טרם הכניסה לדירה חדשה או משרד חדש אך אנשים נוטים לנסות ולסדר בעצמם את הבית והמשרד, לפעמים התוצאה מוצלחת במיוחד ולפעמים לא, לפעמים גם ישנה תחושה שאינה מרפה כי משהו "לא מסתדר" לנו עם איך שהמקום מרוהט או בצורה בה החפצים מונחים בחדר, כשתחושה זו אינה מרפה מכם ואתם מעוניינים שהחלל בו אתם נמצאים יהיה נעים יותר לשהייה זה כנראה הזמן הטוב ביותר להזמין איש מקצוע מהתחום.

פסיכולוגיה קלינית


מהי פסיכולוגיה קלינית ובמה היא עוסקת ?

פסיכולוגיה קלינית היא ענף בפסיכולוגיה העוסק במחקר ויישום של פסיכולוגיה להבנה מניעה וסיוע במצוקות או בחוסר תפקוד פסיכולוגי. הפסיכולוג הקליני עוסק בעיקר בטיפול פסיכולוגי ובהערכה פסיכולוגית אך הוא עוסק גם במחקר, ייעוץ, הוראה, פיתוח פרויקטים ועדות משפטית. 

פסיכולוגיה קלינית נחשבת לתחום התמחות בפסיכותרפיה ובמרבית במקרים פסיכולוגיים קליניים יהיו מומחים או מוכשרים באחד מן התחומים הבאים : טיפול משפחתי או מערכתי, טיפול הומניסטי, טיפול התנהגותי וקוגניטיבי או טיפול פסיכודינמי. 
פסיכולוגיה קלינית


פסיכולוגיה קלינית – איזה שירותים היא מציעה ומה ההבדל בינה ובין הפסיכיאטריה ?

פסיכולוגיה קלינית עוסקת בשירותים שונים כגון טיפול פסיכולוגי (פסיכותרפיה), עריכת מחקרים פסיכולוגיים, ניהול ופירוש של אבחון והערכה פסיכולוגית, ניהול תוכניות, פיתוח תוכניות מניעה וטיפול, הוראה, ייעוץ לעסקים ובתי ספר ומתן עדות מומחה בתחום הפסיכולוגיה המשפטית.

פסיכולוגים קליניים עובדים עם קבוצות, יחידים, בתי ספר, ארגונים לנפגעי נפש, מרפאות פרטיות, משפחות, זוגות, בתי חולים ועוד.

יש הבדל גדול בין פסיכולוגיה קלינית לפסיכיאטריה. הפסיכיאטר הוא למעשה רופא מוסמך והוא יכול לרשום מרשם לתרופות פסיכיאטריות והפסיכולוג הקליני לא. עם זאת, יש לציין כי הם עובדים בשיתוף פעולה וכך אם יתגלה במהלך טיפול פסיכולוגי כי יש צורך בסיוע של תרופות אזי הפסיכולוג הקליני ישתף פעולה עם פסיכיאטר לשם כך.

כיצד יש לבחור פסיכולוג קליני ?

ההתמחויות הרבות בתחום פסיכולוגיה קלינית לא משאירים מקום לספק : כל אחד יכול למצוא לו את תחום ההתמחות לו הוא זקוק. אם למשל אתם מעוניינים בטיפול פסיכולוגי במשפחה עליכם לשכור את שירותי של פסיכולוג קליני המתמחה בייעוץ זוגי ומשפחתי, אם מדובר על הפרעות שונות כגון הפרעות אכילה, טראומה, התמכרויות או דיכאון יש לפנות אל פסיכולוג קליני המתמחה בהפרעות נפשיות ספציפיות וכן הלאה.

פסיכולוגיה קלינית היא תחום לא צפוי, לא ניתן לדעת ממש בהתחלה מי יזדקק לטיפול ארוך ומי לקצר, לכן, חשוב לשים לב למרחק הפסיכולוג הקליני מביתכם ולשאול את עצמכם האם לטווח הקצר אך גם הארוך זה אפשרי מבחינתם לנסוע עד אליו. 
פסיכולוגיה קלינית - שחרור מתחים וחרדות

חשוב לדעת – פסיכולוג קליני הוא מי שלמד את התואר בפסיכולוגיה ועבר התמחות של שנתיים עד ארבע שנים במסגרת רפואית תחת פיקוח משרד הבריאות. כמו כן, עליו לעבור את בחינות ההתמחות בסופן. 

ואחרון חביב – בדקו האם הפסיכולוג הקליני אותו בחרתם זמין אליכם במידת הסביר, האם המשרד שלו מזמין ונוח והאם המוניטין שלו בתחום הוא מוניטין טוב ויציב לאורך שנים.

יום ראשון, 21 בנובמבר 2010

חיים אחרים - עוז מדהים

חיים אחרים – עוז זהבי שורף את המסך
עוז זהבי הופיע בשנה האחרונה במשהו כמו 5-6 תוכניות טלוויזיה שונות או הפקות שקשורות לטלוויזיה. גם מי שאינו מעריץ של הבחור הזה מבין שיש פה תופעה יוצאת דופן. חיים אחרים היא אחד הפרויקטים היותר משמעותיים שלו מכיוון שהיא מגיעה אחרי שכבר מכירים אותו, מעיין מבחן בגרות – והיא גם משודרת בערוץ 2 ומקבלת הרבה תשומת לב ציבורית.  מעבר לכך מדובר גם בנושא שמעניין הרבה אנשים – דת ואמונה.



כשחקן, עוז זהבי נדרש להתאים את עצמו בכל תוכנית לדמות אחרת. אם בעספור הוא היה צריך לשחק את איציק הערס הקטן והחמוד, בתוכנית חיים אחרים הוא בכלל צריך לשחק נער ישיבות מחונך ומנומס. אם זה לא מספיק, הוא גם צריך לשחק רקדן מקצוען – רקדן שנבחר להופיע בהפקה רשמית של פסטיבל ישראל. כמו שהוא סיפר באחד הראיונות, חיים אחרים דרשה ממנו חצי שנה של אימונים אינטנסיביים. מדהים כמה שאנחנו לא תמיד מודעים למה שעובר על שחקנים בדרך לתפקיד ראשי.
ישנם שחקנים שנאלצים להעלות משקל בצורה קיצונית, להצמיח זקן גדול או להפוך לשרירנים של ממש עבור תפקיד מסוים. במקרה של חיים אחרים, עוז זהבי הרוויח לפחות כמה שיעורי ריקוד חינם. אחרי הכל ריקוד הוא דבר בריא ביותר לנפש, חוויה חופשית ומשחררת שמחברת אותך אל התנועה זורמת במרחב. לא בטוח שהוא ימשיך לקחת שיעורי ריקוד להנאתו אבל הוא בטח יבין טוב יותר מופעי ריקוד בעתיד. אולי הוא גם זכה להכיר שם כמה אנשים מעניינים או נשים...



חיים אחרים היא דרמה שמתעסקת בריקוד, משפחה, אמונה, חברים, רגשות, משברים, תקווה ורצון מתמיד להתחדשות והתקדמות. נראה שעוז זהבי מצליח להשתלט על התסריט המורכב של חיים אחרים למרות שלא מדובר בתסריט מציאותי לחלוטין. מדובר בקפיצה חדה ביותר מעולם הישיבות לעולם הריקודים. עוד לא שמענו על דבר כזה במציאות.
בתחילה, היה נדמה שהתא המשפחתי הדתי הולך להתפרק בעקבות החזרה בשאלה, יהיה מעניין לראות בהמשך התוכנית אם זה אכן יקרה. ישנה תחושה שעוז זהבי של התוכנית קיבל חינוך טוב וכי היחסים החמים בתוך המשפחה הם שיעזרו לה לעבור את התקופה הקשה ולשרוד. אחרי הכל משפחה היא מבנה שתומך ועוזר כמעט לכולם.

יום רביעי, 10 בנובמבר 2010

מוסך טרקטורונים



כל מה שרציתם לדעת על שירותי מוסך טרקטורונים :

טרקטורונים הם כלי עבודה מבוקשים בתחום החקלאות. במשקים כיום ניתן למצוא לפחות טרקטורון אחד בכל משק וזאת משום שהם מסייעים רבות בניידות במשק.
הטרקטורונים ידועים בכך שהם בנויים לנסיעות מאתגרות בשטח וכך קרה שבתוך השנים הם הפכו לכלי רכב מבוקש בתחום הטיולים. טיולי טרקטורונים הם מלאי אתגר, מהירים, מהנים וממכרים אך כמו בכל תחום אחר –  גם כאן צריך להשקיע. 

מוסך טרקטורונים


אז קניתם את הטרקטורון שלכם ואתם נהנים מהרכיבה עליו, עכשיו כל שנותר לכם הוא לטפל בו לאורך הזמן ולשמור עליו במצב תקין, ניתן לעשות זאת על ידי ביקור קבוע אצל מוסך טרקטורונים.

מדוע התחזוקה השוטפת אצל מוסך טרקטורונים חשובה כל כך ?

אנשים רבים אינם מבינים כי השמירה על הטרקטורון חשובה, הם משתגעים על הטרקטורון בשטח עד שהוא מפסיק לעבוד ותוהים מדוע. חשוב להבין : טרקטורון הוא כלי רכב לשטח ומשום כך הוא מועד יותר לתקלות וזאת רק מעצם העובדה שהנסיעה בו מורכבת ומאתגרת יותר. אין זה אומר כמובן כי אחרי כל נסיעה בטרקטורון יש להתייצב במוסך אך טיפול שוטף על פי המלצת בעל המקצוע חשובה לשמירת אורח חייו של הטרקטורון.

לטרקטורונים מוסך משלהם בו העובדים מתמחים בתחום זה, כל טרקטורון צריך לעבור טיפול שגרתי לעיתים קרובות, מדובר על בדיקת השמן, ניקוי חלקי הטרקטורון והחלפת חלקים מקוריים.

כיצד יש לבחור מוסך טרקטורונים ?

בחירת מוסך טרקטורונים צריכה להתבצע לאחר בדיקה מעמיקה של השוק. חשוב לוודא שהמוסך משתמש רק בחלפים מקוריים, רק שימוש בחומרי גלם איכותיים ומקוריים יסייעו לתחזק את הטרקטורון בצורה הטובה ביותר.

בחירת מוסך אמין ומקצועי תמנע טיפולים חוזרים ונשנים. כמו כן, היא תמנע מצבים לא נעימים בהם אדם נתקע בשטח.
בעיה נוספת בה אנשים רבים נתקלים במוסכים ככלל וגם במוסכי טרקטורונים היא בעיית חוסר האמינות. המוסך רוצה לעשות כסף ואז הוא "ממציא" טיפולים שונים להם הטרקטורון זקוק ואתם משלמים הרבה יותר כסף מזה שהייתם צריכים לשלם בדיעבד. 

טרקטורון


אז מה עושים ? שואלים כמה שיותר חברים ומכרים על מוסכי טרקטורונים, הרי מי שעוסק בתחום לשם הספורט מכיר עשרות ומאות אחרים שעוסקים בו גם כן, לכן, המלצות חמות על מוסכים הן תמיד דרך נהדרת לדעת איזה מוסך הוא אמין ומקצועי.
טיפ אחרון קטן : אוכלוסיית רוכבי הטרקטורונים הם בדרך כלל אנשים אוהבי חיי, רצוי מן הסתם לבחור מוסך בו צוות ערני, מקצועי ונחמד שכיף לבוא אליו.

יום שלישי, 9 בנובמבר 2010

מאסטר שף


במה עוסקת התוכנית מאסטר שף ?

התוכנית מאסטר שף היא תוכנית ריאלטי אשר עוסקת באוכל. כיום ז'אנר הריאלטי הפך לכל כך נפוץ עד כי היה נדמה שלא ניתן למצוא על מה לעשות עוד תוכנית ריאלטי, מסתבר שיש עולם שלם של נושאים עליהם ניתן לעשות תוכניות ריאלטי. 

מאסטר שף היא תוכנית בה ניתנת במה לבשלנים מתחילים, ממש כמו בתוכנית כוכב נולד בה נותנים במה לזמרים מתחילים מוכשרים ושופטים אותם על פי ביצועים בזמן אמת. לחובבי הבישול ברחבי הארץ תוכנית זו היא כמשב רוח רעננה גם משום הפיכת התחום לפופולארי וגם משום ההזדמנות להתפרסם כבשלנים מוכשרים. התוכנית היא חווית בישול ייחודית ולכל אוהבי הקולינאריה היא מהווה מקור מידע עשיר על התחום. 

מאסטר שף


מה קרה בשלב האודישנים של התוכנית מאסטר שף ?

לאנשים בתחום הבישול אין הרבה אפשרויות להתפרסם בין רגע, תחום זה הופך לנוצץ רק אחרי שנים רבות של עבודה קשה במטבחים וטיפוס איטי בסולם הדרגות. התוכנית מאסטר שף פתחה את דלתותיה בפני כל מי המעוניין להראות את כישורי הבישול שלו וכך הגיעו אל מסך הטלוויזיה שלנו בבית שלל טיפוסים ובשלנים מהשורה.
אל האודישנים ניגשו אנשים רבים, חלקם בישלו מנות שהצליחו להרשים את השופטים עמוקות וחלקם ספגו העלבות –  כצפוי בשלב אודישנים של תוכניות ריאלטי.

מאסטר שף –  מה בהמשך ?

אחרי שלב האודישנים נבחרים 15 מתחרים אשר הצליחו להרשים את השופטים ביותר. חלק מהמתחרים הצליחו ליצור ויכוחים בין השופטים וחלק עברו לשלב הבא פה אחד. אלו שעברו לאחר הויכוחים מן הסתם יצטרכו להוכיח את עצמם יותר אך כמו בגרסה האנגלית אנו יכולים לצפות לשינויים והתקדמות מפתיעה אצל חלק מהמתחרים. 

בהמשך התוכנית מקבלים המתחרים השונים קופסא ובה מצרכים שונים מהם הם צריכים להרכיב מנה ולהפעיל את הדמיון והכישורים שלהם. מן הסתם, המתחרים רוכשים ידע רב תוך כדי התוכנית ולקראת סופה אנו יכולים לצפות למנות מורכבות יותר, להרכבים ייחודיים של מאכלים, לשימוש בעיצובים ייחודיים ולהפתעות מצד ההפקה.
צוות השופטים במהלך התוכנית יבחן בצורה מעמיקה את שיטות העבודה של המתחרים השונים, את התקדמותם, את היצירתיות שלהם, את יכולות העיצוב שלהם וכמובן שהם גם יטעמו את כל המנות וייחוו את דעתם המקצועית.

בגרסה האנגלית של מאסטר שף שלחו את המתחרים בשלבי התוכנית האחרונים לצרפת כדי לבשל בבית מלון, צרפת בתחום הקולינארי נחשבת לפסגת הפסגות ואין ספק שהשתתפות בתוכנית צופה למתחרים התנסויות ייחודיות ומפגשים מרתקים עם בכירי התחום.



יום חמישי, 4 בנובמבר 2010

אייל שני


ישראלים אוהבים אוכל, הם אוהבים לאכול, אוהבים לטעום מנות חדשות ואוהבים לקבל מנות מעוצבות יפה על הצלחת (שעושות עוד יותר חשק לאכול אותן). אייל שני הוא שף חדשני שאוהב לבשל, שף עם נשמה.
אייל שני החל את דרכו במסעדת אוקיינוס ששכנה בנחלת שבעה בירושלים.

שני שהיה שף, שותף ובסופו של דבר בעל המסעדה. הוא ניסה להגדיר את המטבח המקומי וזאת למרות שמעולם לא למד בישול. לפי סיפוריו הוא לא באמת ידע מה הוא עושה וניסה בלי סוף מנות שונות וטועה טעויות שטבח פשוט לא היה מעז לטעות בהן, טעויות כמו הקפאת דגים טריים והכנתם על הגריל כשהם חצי קפואים, הכנת שרימפסים שלא נוקו ועוד.



אייל שני הוא שף שמעז, כך התחיל את דרכו וכך הוא עד היום. שני הצליח במשימתו ויצר מטבח ישראלי חדש הכולל מנות מיוחדות ולא מסורתיות. בעקבות ההצלחה והרצון לנהל נכון את המסעדה לבד סגר את המסעדה בירושלים ופתח מסעדה בהרצליה. בתור שף הוא היה מדהים, אך הניהול הכלכלי המורכב לא התאים לו והמסעדה בהרצליה נסגרה בליווי חובות גדולים.
לאחר סגירת המסעדה חשבו בארץ שלא ישמעו ממנו יותר, אך אייל שני המשיך לעבוד כשף, ללמוד ולחקור את המזון.

אייל שני – עגבניות
אייל שני חוקר מרכיבי מזון שונים אך מרכיב אחד הוא חוקר יותר מכל השאר – עגבניות. העגבנייה הפכה להיות סמלו המסחרי של אייל שני. הוא בודק אותה שנים רבות ועדיין ממשיך לבדוק. בכל פעם הוא מפרסם או מגיש מתכון חדש עם עגבנייה, במסעדת אוקיינוס אחת המנות הייתה סשימי עגבנייה, במסעדת סלון הוא מגיש סלט תשע עגבניות ובעיתון "הארץ" פרסם מתכון המשלב סחיטת עגבנייה על גבינה לבנה.
הרומן של אייל שני והעגבניות החל כאשר הן הוצגו  במכלים בחלון במסעדת אוקיינוס, משם הגיע המנה של סשימי עגבנייה.
אייל ממשיך לחקור את העגבניות ואחת המסקנות שהגיע אליהן היא שהמלח הורס את טעמה הדומיננטי של העגבנייה.
אם פעם היו מסתכלים על אייל שני כעל מוזר, אך כיום הוא לא היחיד שעוסק בתחום. מדי שנה מפתחים ומגדלים סוגים שונים של עגבניות בחממות, נבחנות הכלאות חדשות של עגבניות המהונדסות על ידי מדענים שמתוכן בוחרים רק כמה, זורעים אותם, מגדלים אותן ומשווקים אותן.
אייל נהנה מההתפתחות של זני העגבניות ומגיש אותן במסעדתו. טעמן מיוחד וניתן לאכול אותן רק במסעדה שלו, האלטרנטיבה האחרת היא לטוס לסקנדינביה ולרכוש אותן ב-30 אירו.

אל תפיל את המיליון

השוני בין שעשוני טריוויה לתוכניות אחרות הוא שהצופה גם כן משתתף בהן, בין אם הוא לבד מול המסך ובין אם כל המשפחה צופה יחד בטלוויזיה. הצופה עונה על השאלות יחד עם המתמודד בטלוויזיה, כועס עליו בקול כאשר הוא עונה תשובה לא נכונה שהוא יודע ותמיד אומר "למה – זה כל כך קל, אל תטעה, תשנה לתשובה הנכונה, אל תתלבט..".



אל תפיל את המיליון זו שעשועון טלוויזיה חדש בארץ (זהו פורמט הנרכש מחו"ל) שמחזיר את הצופה לספה והופך אותו לצופה אקטיבי שעונה על כל השאלות של המתמודדים ויחד מצפה שלא יפילו את המיליון.

אל תפיל את המיליון – הצופה הישראלי

רוב צופי שעשועוני הטלוויזיה עונים על השאלות מהספה בבית, לצופים שעונים על כל התשובות נכונה תמיד מציעים להשתתף גם כן בתוכנית הטלוויזיה, בני המשפחה מעודדים אותם ללכת להתחרות ולזכות במיליון שקלים. אותם אנשים לרוב אומרים שהם נהנים לצפות בתוכנית מהבית ושהם חוששים מהלחץ והמעמד שבשעשועון טריוויה ומכך שלא יצליחו לענות על השאלות במעמד זה.

אותם צופים אומרים זאת בצדק. להיות מתמודד בשעשועון טריוויה זה לא קל, אתה מופיע בטלוויזיה בפעם הראשונה בחייך, נמצא ליד מנחה מוכר שלא מפסיק להלחיץ אותך ולבלבל אותך ובסיטואציה זו קשה לענות על השאלות.

אל תפיל את המיליון מצאה פיתרון עבור אותם צופים, כי אל תפיל את המיליון מאפשרת לאותם צופים קודם כל להתאמן במשחק באינטרנט באתר מאקו של קשת. לאחר שיתאמנו ככל שירצו, הם יוכלו להתמודד מול שחקנים אחרים, ובמידה ויהיו השחקנים הטובים ביותר באינטרנט ביום שידור התוכנית יתקשרו אליהם בשידור חי והם יוכלו לזכות ב- 100,000 ש"ח, לאחר שלוש שאלות בלבד.

הצופים של אל תפיל את המיליון מתאמנים באינטרנט כמה שירצו והם מתמודדים מול אנשים שהם לא רואים ולא יודעים מי הם וגם כאשר הם בשידור רק קולם נשמע בטלוויזיה. סיטואציה זו מלחיצה גם כן, אך לא כמו לעמוד בשידור חי מול כל עם ישראל שצופה בך בטלוויזיה.

אל תפיל את המיליון – איך נרשמים למשחק האינטרנט

במידה וברצונך לשחק להנאתך במשחק אל תפיל את המיליון באינטרנט כל שיש לעשות הוא להירשם באתר מאקו ולהתחיל לשחק. ניתן להתאמן ככל שתרצו. במידה ותרצה להתחרות מול שחקנים אחרים על מנת לעלות לשידור בתוכנית אל תפיל את המיליון יש להירשם למשחק ולשחק בזמן התוכנית על מיליון ש"ח וריטואלים ואם תוביל במשחק האינטרנט תוכל לעלות לשידור ולקבל את ההזדמנות לזכות בכסף האמיתי.