יום שלישי, 9 בנובמבר 2010

מאסטר שף


במה עוסקת התוכנית מאסטר שף ?

התוכנית מאסטר שף היא תוכנית ריאלטי אשר עוסקת באוכל. כיום ז'אנר הריאלטי הפך לכל כך נפוץ עד כי היה נדמה שלא ניתן למצוא על מה לעשות עוד תוכנית ריאלטי, מסתבר שיש עולם שלם של נושאים עליהם ניתן לעשות תוכניות ריאלטי. 

מאסטר שף היא תוכנית בה ניתנת במה לבשלנים מתחילים, ממש כמו בתוכנית כוכב נולד בה נותנים במה לזמרים מתחילים מוכשרים ושופטים אותם על פי ביצועים בזמן אמת. לחובבי הבישול ברחבי הארץ תוכנית זו היא כמשב רוח רעננה גם משום הפיכת התחום לפופולארי וגם משום ההזדמנות להתפרסם כבשלנים מוכשרים. התוכנית היא חווית בישול ייחודית ולכל אוהבי הקולינאריה היא מהווה מקור מידע עשיר על התחום. 

מאסטר שף


מה קרה בשלב האודישנים של התוכנית מאסטר שף ?

לאנשים בתחום הבישול אין הרבה אפשרויות להתפרסם בין רגע, תחום זה הופך לנוצץ רק אחרי שנים רבות של עבודה קשה במטבחים וטיפוס איטי בסולם הדרגות. התוכנית מאסטר שף פתחה את דלתותיה בפני כל מי המעוניין להראות את כישורי הבישול שלו וכך הגיעו אל מסך הטלוויזיה שלנו בבית שלל טיפוסים ובשלנים מהשורה.
אל האודישנים ניגשו אנשים רבים, חלקם בישלו מנות שהצליחו להרשים את השופטים עמוקות וחלקם ספגו העלבות –  כצפוי בשלב אודישנים של תוכניות ריאלטי.

מאסטר שף –  מה בהמשך ?

אחרי שלב האודישנים נבחרים 15 מתחרים אשר הצליחו להרשים את השופטים ביותר. חלק מהמתחרים הצליחו ליצור ויכוחים בין השופטים וחלק עברו לשלב הבא פה אחד. אלו שעברו לאחר הויכוחים מן הסתם יצטרכו להוכיח את עצמם יותר אך כמו בגרסה האנגלית אנו יכולים לצפות לשינויים והתקדמות מפתיעה אצל חלק מהמתחרים. 

בהמשך התוכנית מקבלים המתחרים השונים קופסא ובה מצרכים שונים מהם הם צריכים להרכיב מנה ולהפעיל את הדמיון והכישורים שלהם. מן הסתם, המתחרים רוכשים ידע רב תוך כדי התוכנית ולקראת סופה אנו יכולים לצפות למנות מורכבות יותר, להרכבים ייחודיים של מאכלים, לשימוש בעיצובים ייחודיים ולהפתעות מצד ההפקה.
צוות השופטים במהלך התוכנית יבחן בצורה מעמיקה את שיטות העבודה של המתחרים השונים, את התקדמותם, את היצירתיות שלהם, את יכולות העיצוב שלהם וכמובן שהם גם יטעמו את כל המנות וייחוו את דעתם המקצועית.

בגרסה האנגלית של מאסטר שף שלחו את המתחרים בשלבי התוכנית האחרונים לצרפת כדי לבשל בבית מלון, צרפת בתחום הקולינארי נחשבת לפסגת הפסגות ואין ספק שהשתתפות בתוכנית צופה למתחרים התנסויות ייחודיות ומפגשים מרתקים עם בכירי התחום.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה