יום חמישי, 4 בנובמבר 2010

אייל שני


ישראלים אוהבים אוכל, הם אוהבים לאכול, אוהבים לטעום מנות חדשות ואוהבים לקבל מנות מעוצבות יפה על הצלחת (שעושות עוד יותר חשק לאכול אותן). אייל שני הוא שף חדשני שאוהב לבשל, שף עם נשמה.
אייל שני החל את דרכו במסעדת אוקיינוס ששכנה בנחלת שבעה בירושלים.

שני שהיה שף, שותף ובסופו של דבר בעל המסעדה. הוא ניסה להגדיר את המטבח המקומי וזאת למרות שמעולם לא למד בישול. לפי סיפוריו הוא לא באמת ידע מה הוא עושה וניסה בלי סוף מנות שונות וטועה טעויות שטבח פשוט לא היה מעז לטעות בהן, טעויות כמו הקפאת דגים טריים והכנתם על הגריל כשהם חצי קפואים, הכנת שרימפסים שלא נוקו ועוד.



אייל שני הוא שף שמעז, כך התחיל את דרכו וכך הוא עד היום. שני הצליח במשימתו ויצר מטבח ישראלי חדש הכולל מנות מיוחדות ולא מסורתיות. בעקבות ההצלחה והרצון לנהל נכון את המסעדה לבד סגר את המסעדה בירושלים ופתח מסעדה בהרצליה. בתור שף הוא היה מדהים, אך הניהול הכלכלי המורכב לא התאים לו והמסעדה בהרצליה נסגרה בליווי חובות גדולים.
לאחר סגירת המסעדה חשבו בארץ שלא ישמעו ממנו יותר, אך אייל שני המשיך לעבוד כשף, ללמוד ולחקור את המזון.

אייל שני – עגבניות
אייל שני חוקר מרכיבי מזון שונים אך מרכיב אחד הוא חוקר יותר מכל השאר – עגבניות. העגבנייה הפכה להיות סמלו המסחרי של אייל שני. הוא בודק אותה שנים רבות ועדיין ממשיך לבדוק. בכל פעם הוא מפרסם או מגיש מתכון חדש עם עגבנייה, במסעדת אוקיינוס אחת המנות הייתה סשימי עגבנייה, במסעדת סלון הוא מגיש סלט תשע עגבניות ובעיתון "הארץ" פרסם מתכון המשלב סחיטת עגבנייה על גבינה לבנה.
הרומן של אייל שני והעגבניות החל כאשר הן הוצגו  במכלים בחלון במסעדת אוקיינוס, משם הגיע המנה של סשימי עגבנייה.
אייל ממשיך לחקור את העגבניות ואחת המסקנות שהגיע אליהן היא שהמלח הורס את טעמה הדומיננטי של העגבנייה.
אם פעם היו מסתכלים על אייל שני כעל מוזר, אך כיום הוא לא היחיד שעוסק בתחום. מדי שנה מפתחים ומגדלים סוגים שונים של עגבניות בחממות, נבחנות הכלאות חדשות של עגבניות המהונדסות על ידי מדענים שמתוכן בוחרים רק כמה, זורעים אותם, מגדלים אותן ומשווקים אותן.
אייל נהנה מההתפתחות של זני העגבניות ומגיש אותן במסעדתו. טעמן מיוחד וניתן לאכול אותן רק במסעדה שלו, האלטרנטיבה האחרת היא לטוס לסקנדינביה ולרכוש אותן ב-30 אירו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה