יום ראשון, 8 בינואר 2017

מהי אי התאמה אישיותית



אי התאמה אישיותית היא סל הגדרות אשר מעידות על חוסר כשירותו של אדם לנהוג בשל קריטריוני אופי הנובעים מאי אילו ליקויים או בעיות פסיכולוגיים או פסיכיאטריים. את ההחלטה מי יוגדר כלא כשיר לנהיגה קובעת ועדה בשם מרב"ד (המכון הרפואי לבטיחות בדרכים) אשר מהווה את הגוף העליון לקביעת כשירות נהיגה ואשר ביכולתה לבדוק כל אדם לפני מתן רישיון הנהיגה וגם לאחריו.

מי מוסמך לערער על החלטת הועדה לקביעת אי התאמה אישיותית?
ככלל, ערעורים על החלטות אי התאמה אישיותית קיימים בשפע וכל אחד אשר מעוניין בכך רשאי לערער עליהן. כלומר, הן אדם פרטי והן עורך דין כללי או כזה המוסמך לטיפול בערעורים מסוג זה, רשאים לערער על החלטות הועדה. ההבדל באופי מגיש הערעור מתבטא כמובן בסופו של דבר בסיכויי ההצלחה שלו בהוכחת חפות המורשע.

האם כדאי לערער באופן עצמאי על החלטות ועדת מרב"ד?
באופן כללי, לא מומלץ לערער באופן אישי על החלטות ועדת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, שכן לאדם הפרטי לרוב אין את הידע המשפטי והרלוונטי המקיף אשר יבטיח את הצלחתו בתיק הערעור. עורך דין, כללי ובמיוחד כזה המומחה בהגשת ערעורים לוועדה זו או מאותו סוג, מלבד ההקלה שיקנה לכם בטיפול הבירוקראטי הכרוך בהליך הערעור גם יספק לכם אינפוט מקצועי יותר ורלוונטי לצורך הצלחה מרבית בניקוי שמכם והסרת אי התאמה אישיותית והחזרת הרישיון לידיכם.

אי התאמה אישיותית, עניין של אינטרפרטציה
בשל העובדה כי ההגדה ניתנת לפרשנות אישית ואינה מעוגנת בחוזקה בחוק (התקנות הנוגעות לה אינן מדויקות ביותר, בעיקר בשל העובדה כי בעניינים של נפש, קשה להגדיר מונחים ומושגים מדויקים), במקרים רבים ערעורים על החלטות ועדת מרב"ד אכן מתקבלים והכל תלוי בצורה ובדרך בהם תגישו את הערעור על החלטות אלו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה