יום שישי, 27 בינואר 2017

הפקה מוזיקלית באולפן ביתי



הפקה מוזיקלית היא תחום רחב ומבוסס בעולם המוזיקה. המפיק המוזיקאלי אחראי על יציקת תוכן יצירתי על בסיס לחן ומילים. לאחרונה, חלה מגמת עלייה בכמות המפיקים המוזיקליים העובדים מתוך אולפן הקלטות ביתי.
 
היתרונות להפקה מוזיקלית באולפן ביתי
ראשית, היות ומדובר באולפן ביתי שאינו חלק מתאגיד הקלטות ענק, היחס ללקוח, שהוא בעצם האמן, הוא יחס אינטימי ואישי יותר. תהליך הליווי של היצירה מתחילה ועד הסוף הוא הרבה יותר סבלני כלפיי האמן. שנית, רבים מהמוזיקאים כיום מקימים אולפנים ביתיים בעצמם ומפיקים לעצמם את המוזיקה. בכך יכולים האמנים לשמור על צביונם האישי בהפקת היצירה ובנוסף, לחסוך בעלויות ההקלטה. אמנם עלות רכישת הציוד הראשונית איננה זולה, אך לטווח הארוך, לאמנים המקליטים הרבה משתלם לתחזק אולפן ביתי. בנוסף, אולפן ביתי בניגוד לאולפן הקלטות מקצועי מאפשר לאמן לבלות זמן רב באולפן, להתנסות ולשנות בעוד שבאולפן מקצועי, כל שעה עולה כסף והדבר לא מתאפשר. 



חסרונות בהקלטה באולפן ביתי בהשוואה לאולפן מקצועי
היות והפקה מוזיקלית היא תחום הדורש מקצועיות טכנית רבה, ייתכן כי באולפן ביתי לא נצליח להגיע לרמת המקצועיות הנדרשת בכדי להפיק אלבום של ממש. זאת בשל העובדה שהציוד המקצועי המתקדם הנדרש להשגת התוצאה הרצויה לרוב מצוי דווקא באולפנים המקצועיים, אשר ביכולתם לממנם ולהתחדש בציוד חדש במקביל לפיתוחים בשוק. בנוסף, על מנת להגיע לרמת מקצועיות שלהפקה מוזיקלית, צריך ניסיון. באולפני ההקלטה הביתיים קשה להגיע לרמת התחלופה וכמות העבודה אליה מגיע מפיק באולפן מקצועי.

הפקה מוזיקלית – לא להתפשר על איכות
מנקודת מבטו של אמן המחפש להוציא את הסינגל הבא, חשוב מאד לא להתפשר על הפקה מוזיקלית, שכן היא מהווה מרכיב מרכזי ביצירה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה