יום שישי, 22 ביולי 2016

זמן הגשת תביעת אובדן כושר עבודה



אובדן כושר עבודה הוא תרחיש מפחיד ביותר, משום שהוא עלול לסכן כל אדם ואת כלל המשפחה שלו. כאשר מדובר על אובדן כושר עבודה, משמעות הדבר היא שהאדם פשוטו כמשמעו לא מסוגל לעבוד כמו שיכל לעבוד כשהיה בריא. יש לכך כמובן השלכות כלכליות קשות הן על האדם הספציפי והן על משפחתו, שעלולים להיכנס לקשיים כלכליים. ביטוח תאונות עבודה הוא מגן של העובדים שחוששים ממצב שבו בעתיד לא יוכלו להמשיך ולעבוד. זאת כתוצאה מתאונה, מחלה או בעיה שתמנע מהם לעבוד באותו רמה כמו פעם. תביעת אובדן כושר עבודה נעשית מול חברת הביטוח כדי לקבל ממנה פיצויים.

מתי מגישים תביעת אובדן כושר עבודה
אובדן כושר עבודה הוא מצב של מחלה או פציעה או כל נזק גופני שלא מאפשר לאדם לעבוד. כל חברת ביטוח מגדירה את המושג מעט שונה וכל פוליסת ביטוח תיתן תנאים שונים ללקוחות. לכן חשוב לחתום על פוליסה טובה ככל האפשר ולשים לב לכל הסעיפים שבה. מומלץ להקליט את פגישת סגירת העסקה כדי לוודא שמה שהובטח לכם באמת תקבלו ברגע האמת. בין פוליסות הביטוח הרגילות לבי פוליסות הביטוח המשודרגות יותר, קיים הבדל אחד חשוב, בנושא הפיצויים:
·         בפוליסות הרגילות, לצורך תביעת אובדן כושר עבודה צריך להוכיח שהמבוטח איבד 75% מכושר העבודה שלו
·         בפוליסות המשודרגות, יש להוכיח שהמבוטח איבד 75% מכושר העבודה שלו במקצוע שלו בלבד.




מה עושים אם התביעה נדחית?
במידה וחברת הביטוח מתנערת מאחריותה, כלומר עליה לקבל את התביעה אבל היא לא, יש לתבוע אותה משפטית וגם להתלונן במשרד הבריאות. תהליך התביעה המשפטית צריך להיות מלווה בעורך דין הבקיא בהגשת תביעת אובדן כושר עבודה כתחום ספציפי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה