יום שלישי, 19 במאי 2015

הדברת מזיקי עץ



כל מה שצריך לדעת על הדברת מזיקי עץ
הדברת מזיקי עץ מיועדת עבור קבוצת חרקים הכוללת טרמיטים, ליקטוס ויקרונית הרהיטים. אלו מזיקי העץ הנפוצים בישראל והם נמצאים גם במקומות אחרים ברחבי העולם. מה שצריך לדעת על הדברה המיועדת לחרקים מן הסוג הזה קשורה לאנשי המקצוע ושיטות הפעולה. באופן עקרוני, מדבירים מנוסים יודעים לזהות את שלבי ההתפתחות של מזיקי עץ. רוב המזיקים הם חרקים הנמצאים בשלבי התפתחות ראשוניים של פרפר הלילה. התמודדות איתם מחייבת זיהוי של קני החרקים והדברה יסודית ומקיפה.

זחלי החרקים יוצאים מביצה אותה מטיל הפרפר בתוך העץ. הפרפר מייצר חור קטן ולעיתים בלתי נראה בתוך העץ, לתוכו הוא מטיל את הביצים. לאחר מכן הפרפר עוזב והביצים הופכים לזחלים שממשיכים לנגוס בעץ מבפנים. כפי שניתן לראות, הדברת מזיקי עץ מחייבת היכרות מעשית עם התחום ולא מעט ניסיון. זו הדרך היחידה לזהות את נקודות ההטלה של הזחלים ולמנוע מהם לחדור עמוק יותר לתוך הרהיטים, המשקופים, הדלתות והתשתית.

טיפול מונע לפני הדברת מזיקי עץ
אפשר לבצע טיפול מונע כדי לחסוך את הצורך בשירותי הדברת מזיקי עץ. הטיפול המונע חשוב בקניית רהיטים וניתן לבצע אותו במהלך בנייה או שיפוץ של בתים קיימים. הטיפול מונע מתקפה של מזיקי עץ, אך הוא לא בא על חשבון תחזוקה תקופתית. חשוב להישאר עם אצבע על הדופק ולזהות נזקים לא צפויים ברהיטי עץ ברחבי הבית או המשרד. מזיקי עץ מתרבים במהירות ואין סיבה להקל ראש בחורים המעידים על הימצאות זחלים.

שירותי הדברת מזיקי עץ כוללים איטום של הריהוט הנגוע. האיטום עם ניילון עוזר להעביר את הרהיט אל מחוץ לבית ולהחדיר בו גז המחסל את הזחלים, הביצים והגלמים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה