יום חמישי, 29 בינואר 2015

פיליפינים



7,107 איים של היסטוריה פרועה בפיליפינים

בשנת 1946 קיבלה לבסוף מדינת הפיליפינים עצמאות מלאה, לאחר יותר מ-400 שנים של כיבושים מדממים ומלחמות עקובות מדם. גם לאחר העצמאות דרכם לא הייתה קלה – הפיכות צבאיות קרו – אך כיום מדובר במדינה שלווה באופן כללי. אופי המדינה נוצרי, ומקורות הנצרות הפיליפינית טמונים באירופאים הראשונים שכבשו את קבוצת האיים – האימפריה הספרית. בשנת 1521 כבשה ספרד את האיים ולאחר מכן קראה להם על שם שליטה, המלך פיליפ השני (מכאן מקור השם – הפיליפינים). בשנת 1898 התרחשה באיים מלחמת ספרד-ארה"ב, אז נכבשו האיים על ידי האמריקאים ובשנת 1935 נתנה להם עצמאות. שנים ספורות לאחר מכן כבשה האימפריה היפנית את האיים כחלק ממלחמת העולם השנייה, ורק לאחר המלחמה – בשנת 1946, כאמור – ניתנה להם עצמאות מלאה.




גאוגרפיה ואקלים, או – מתי לבוא לטייל?

נתחיל מהתשובה – כדאי לטייל באזור פיליפינים בחודשים ינואר עד מאי. בחודשים אלה מתמלאים האיים בפריחה אביבית וביופי ייחודי למערב האוקיינוס השקט. לאחר מכן, לעומת זאת, בחודשים מאי עד ספטמבר – זוהי עונת הטייפונים. גם התפרצויות וולקניות, רעידות אדמה ומונסונים גם הם תופעות טבע שקורות לעתים קרובות בגאוגרפיה הפיליפינית. ולכן – מומלץ בהחלט לטייל בחודשי החורף והאביב.

איך לתכנן טיול ב-7,000 איים?

אז איפה לטייל בפיליפינים? איך מתכננים טיול במדינה המורכבת מ-7,107 איים החולשים על 300,000 קמ"ר. בהקשר זה, מומלץ בהחלט לבדוק ברשת אודות מסלולי טיול מומלצים. הפיליפינים הם יעד טיול פופולארי מאוד בקרב מטיילים ישראלים, והרשת מלאה במסלולי טיול ובהמלצות שונות – החל מטיול עירוני בעיר הבירה של פיליפינים מנילה, דרך מסלולים פראיים בנהרות ובנחלים, ועד טראסות האורז של צפון האי לוזון. קצרה היריעה מלתאר את כל האפשרויות – וניתן בהחלט לתכנן טיול בהצלחה דרך האינטרנט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה