יום שישי, 2 בינואר 2015

מתקשרים מומחים


מהו תקשור?
תקשור הוא תחום עיסוק המתייחס לתקשורת בין האדם לבין גורמים שאינם אנושיים, ואיתם נהוג לחשוב כי אי אפשר לתקשר. מתקשרים מומחים הם אותם אנשים, להם הבנה רחבה יותר של הקיום האנושי הגשמי במקביל לקיום הרוחני, העוזרים לשאר בני האדם להגיע לתקשורת עם הקיום שמעבר. למה בדיוק אנחנו מתכוונים ב"קיום שמעבר"? הכוונה היא לא להעלאה באוב וכדורי בדולח. הכוונה היא לישויות חסרות צורה גשמית בקיום הפיזי – בין אם מדובר במדריכים, מלאכים או קרובים. הגישה הרווחת בקרב רוב מתקשרים מומחים היא שכל אדם יכול להגיע לתקשורת עם גורמים לא גשמיים, והתקשור הוא טכניקה אותה ניתן לפתח דרך אימון והתמדה. התקשור הוא, בין השאר, יכולת אינטואיטיבית לקבלת מסרים מהתת מודע, באותה מידה בה הוא יכולת לתקשר עם גורמים על-אנושיים.

ממה צריך להיזהר?
בעולם המתקשרים יש שתי סכנות עיקריות – נגטיביות ושרלטנות. השרלטנות היא, למרבה הצער, נפוצה מהרצוי. מתקשר שרלטן מתאפיין במחירים גבוהים במיוחד, ובשאלות והכוונות כלליות, שטחיות ולא מעמיקות על האדם שמתייעץ איתו. מתקשרים שליליים מתמקדים באספקטים השליליים של תקשור – כולל תקשור עם ישויות אנושיות שהלכו לעולמן (שהוא מאוד לא מומלץ) ונבואות זעם אודות האדם שניצב בפניהם. במצבים כאלה – יתכן ועדיף לא לייחס משמעות לתקשור, בכדי שלא יהיה בגדר נבואה שמגשימה את עצמה.


המתקשר הוא לא נביא

מתקשרים מומחים הם, יותר מכל דבר אחר, מדריכים. מתקשרים מומחים לא יגידו לכם מה הולך לקרות בחיים שלכם עוד חמש שנים. הגישה הנכונה יותר היא להגיד לכם מה הגישה אותה רצוי שתנקטו בסיטואציות אליהן תיקלעו עוד חמש שנים. המתקשר מכיר בקשיים המלווים את קיומנו היום-יומי, אבל הוא בחר להתמקד בחצי הכוס המלאה – ולתת לנו כלים להתמודד עם קשיים אלה, בחיבור ללא-מודע שבמוחנו ונפשנו, ובחיבור להדרכה על-אנושית. מתקשרים מומחים שמים לעצמם מטרה לתת לאדם חוויה מעצימה, כך שגם אם נאמרים לו מסרים קשים ונכונים לו אתגרים – הוא ירגיש וידע שיש לו את הכלים להתמודד איתם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה