יום ראשון, 26 במאי 2013

איך חוזרים בתשובה



איך חוזרים בתשובה בצורה תקינה?
חזרה בתשובה אינה תהליך פשוט כלל וכלל ללא כל צל של ספק. מצד אחד, אתם מעוניינים מאד לחזור בתשובה מכל סיבה שהיא שהביאה אתכם אל הנקודה המשמעותית הזו בחייכם. אתם קראתם לאחרונה טקסטים ונחשפתם לעולם חדש לחלוטין, ואתם מבינים עד כמה הדת יכולה לתרום רבות לחייכם ולגיבוש הזהות שלכם בצורה הטובה ביותר עבורכם. מן הצד השני, השאלה של איך חוזרים בתשובה היא שאלה מרכזית מאד לכל הדעות. אתם מעוניינים מצד אחד לדעת איך חוזרים בתשובה, ולקיים אורח חיים חדש לחלוטין – ומן הצד השני מה עושים עם כל העולם הישן אשר התקיים עד כה וצריך לעבור שינוי אצלכם באופן טבעי בשלב זה?



עוזבים את החיים הקודמים שלכם
אין ספק שהתהליך המרכזי והמורכב ביותר בחזרה בתשובה, הוא עזיבת כל החיים הקודמים שלכם, והקדשת החיים החדשים שלכם לקיום תורה ומצוות. עם זאת, חשוב להבין שפעמים רבות כדי לדעת איך חוזרים בתשובה, עליכם לבצע את השינויים השונים באופן הדרגתי יחסית. השלבים יסייעו לכם להסתגל אל המציאות החדשה, להבין מהו המסלול הטוב ביותר עבורכם, וכך לחזור בתשובה שלמה ומלאה מתוך אמונה באל.

השתלבות בקהילה חדשה?
אנשים שתוהים איך חוזרים בתשובה, מתלבטים גם באשר להשתלבות בקהילות המסוימות. כמובן שיש זרמים דתיים שונים ומגוונים מאד בישראל, שבהם החוזרים בתשובה יכולים להשתלב - החל מהזרם הדתי-לאומי, ועד לזרמים חרדיים ספרדיים או אשכנזיים, כאשר גם כאן יש חלוקה לזרמים ליטאים או לזרמים חסידיים. לכל זרם יש יחס מעט שונה לחוזרים בתשובה, אך ככלל כולם מתקבלים באהבה רבה בקהילה.

דורש תעצומות נפש רציניות
חשוב מאד להבין, שכדי לדעת באמת איך חוזרים בתשובה, חשוב להתנסות בכך בעצמכם. כאשר מתחילים להקפיד על שמירת מצוות, מקפידים על לבוש מתאים, מקיימים את התפילות במועדן, ומרגישים היטב כיצד האמונה מחלחלת לתוך לבכם וגם מקבלת לכך ביטוי מתאים - אתם תבינו כי בעזרת החזרה בתשובה, אתם תצליחו להתגבר גם על משברים וקשיים בעצם התהליך עצמו, וכך תגיעו לתהליך של אמונה שלמה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה