יום ראשון, 12 במאי 2013

טיפול במעי רגיז



תסמונת המעי הרגיז
אין זה סוד, כי תסמונת המעי הרגיז עשויה להופיע בכל גיל, אך על פי רוב היא מופיעה לראשונה לפני גיל 45. אנשים רבים אינם מודעים כלל וכלל לבעיה זו, ולא ניגשים לטיפול בה, משום שכאבי הבטן עדינים בתחילה ומאפשרים המשך בשגרת החיים בדרך כלל. התסמונת מוחמרת בזמן האכילה או תחת מצבי לחץ, ובקרב נשים נראה כי התופעה חמורה יותר במקביל לקבלת הווסת.

אבחון הבעיה בצורה טובה
תסמונת המעי הרגיז מאופיינת בכאבי בטן חוזרים ונשנים ובשינויים בהרגלי היציאות. סימפטומים אלה הם חלק מאבחון הבעיה, החשוב ביותר לצורך התאמת טיפול במעי רגיז. כאבי בטן יכולים לרמז על בעיות אחרות כמו בעיות בכיס המרה או איכסמיה של המעיים, ולכן יש לפנות לגורם אשר יאבחן את הבעיה. בנוסף לכך, בתהליך האבחון יש לזהות את אורח חייו של הסובל מן הבעיה, הרגלי התזונה שלו וגורמי מתח אשר עשויים להשפיע עליו על פי רוב.


דרכי טיפול במעי רגיז
שינויים בהרגלי התזונה הם חלק משמעותי ללא כל צל של ספק לצורך טיפול במעי רגיז. ממתיקים מלאכותיים, קפה, פרוקטוז ורכיבים נוספים עשויים להוביל לסימפטומים ועל כן הפחתתם תקל משמעותית על הסובלים מן התופעה הזו. מטופלים עשויים להרגיש טוב יותר בעקבות שינויים כאלה ואחרים אשר יבוצעו בתפריט, מעבר לדיאטה נטולת פחמימות והוספת מזונות עשירים בסיבים. בנוסף לכך, פעילות גופנית מאפשרת טיפול במעי רגיז משום שהיא מקלה במצבי לחץ רבים, אשר עשויים להוביל להחרפה בסימפטומים.

טיפול תרופתי או טבעי
תרופות אנטי כולינרגיות מפחיתות ברוב המקרים את כאבי הבטן לאחר הארוחה, בעוד שאלה אשר סובלים משלשול יכולים להיעזר בתרופות נוגדות שלשולים, כמו אימודיום. טיפול בפרו ביוטיקה מקובל גם הוא ונראה כי הוא יעיל במקרים רבים. לצד תרופות אלו נמצא טיפול במעי רגיז גם באמצעות דיקור סיני או שימוש בצמחי מרפא שונים, אשר מותאמים לתופעות הלוואי מהן סובל המטופל. כל שיטות הטיפול במעי רגיז צריכות להתאים באופן אישי למטופל, אך חשוב להבין, כי אבחון נכון ומדויק הוא הכרחי לשם כך.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה