יום שלישי, 19 ביוני 2012

פירוק חברות


קורה וחברה מתפרקת. הסיבות יכולות להיות רצון הבעלים לסיים את חיי החברה, חילוקי דעות, אילוץ משפטי, עקב אי עמידה בתשלומים והצטברות חובות. כך או אחרת, תהליך פירוק חברות הוא כזה שבסיומו מסתיימים חייה של החברה, והקשר החוזי בין החברה לבין השותפים בה מגיע לסיומו.

הליך פירוק חברות

בישראל, מכיר החוק בשלושה סוגים של פירוק חברות והם, פירוק יזום ומרצון, פירוק שנקבע על ידי בית המשפט וכן פירוק חברות הנעשה בפיקוח בית המשפט.

במידה ונעשה פירוק חברות על ידי בית המשפט, ממונה לצורך כך כונס רשמי, והסמכות להורות על פירוקה של החברה היא בידי בית משפט מחוזי, שבאזורה רשומה החברה, או עיקר עיסוקיה מתבצע באזור זה. את הבקשה לפירוק חברה באמצעות בית המשפט יכולה החברה עצמה להגיש או הנושים שלה, שותפים שלה ואפילו הכונס הרשמי ורשם החברות. לצורך פירוק חברה יש להגיש בקשה לבית המשפט, ע"פי סיבה קונקרטית לרצון לפרק את החברה. את הבקשה מגישים לבית המשפט בצירוף תשלום פקדון קודם לכונס הרשמי, ולאחר מכן לבית המשפט.



לא קלה היא דרכנו

את הידיעה בדבר פירוק חברות יש לפרסם לפחות ארבעה עשר יום טרם הדיון הראשוני הדן בבקשה זו. הפרסום יכול להתבצע בעתונות, ובתנאי שמדובר בעתונות בשפה בעברית. מטרת פרסום זה היא להביא לידיעתם של הנוגעים בדבר, כי מתקיים תהליך שמגמתו פירוק חברות. 

כל המעוניין להשתתף בדיון יצטרך להודיע על כוונתו זו כשבוע לפני מועד הדיון, וכל המתנגד לפירוק זה, מחיוב בהגשת כתב התנגדות לבית המשפט, עם תצהיר שאומת ובו פירוט הנימוקים להתנגדותו. גם עותק ההתנגדות חייב להיות מוגש לפחות שבוע ימים טרם מועד הדיון בבקשת הפירוק, עם העתק שיימסר למבקש הפירוק.

מפרקים את החבילה
רק לאחר הליכים מקדימים אלו מתחיל הליך פירוק חברות עצמו, הכרוך בדיון בית משפט, בשמיעת ההתנגדויות, בהחלטה על חלוקת הנכסים לנושים, במידה וישנם כאלו, מינוי מפרק זמני במקרים בהם קיים חשש כי תתבצע הברחה של נכסי החברה, ועד לצו בית משפט המודיע רשמית כי החל מיום זה, החברה מפורקת.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה