יום שישי, 8 ביוני 2012

רישום חברות


דברים שטוב לדעת על רישום חברות

רישום חברה זהו תהליך אשר בעצם יוצר הפרדה כלכלית בין בעלי העסק (שיהפכו לבעלי המניות בחברה) לבין ההתנהלות הפיננסית של החברה. הפרדה זו חשובה ביותר דווקא בעתות של משברים כלכליים הקורים מעת לעת בחייה של החברה. זו הסיבה שבעלי עסקים רבים שוקלים לרשום את העסק כחברה.
באופן עקרוני, התהליך של רישום חברות הוא לא תהליך אחיד, ותלוי כמובן בסוג החברה. יש הבדלים שונים בין סוגי החברות, ולכן גם התהליך יכול להתבצע באופן שונה. על מנת להדגים את ההליך הקלאסי, נתאר ראשית חברה שבה יש מספר בעלי מניות וחברי דירקטוריון, והם אינם זהים.

צריך למלא שני טפסים

באופן עקרוני, התהליך של רישום חברות אצל רשם החברות של רשות התאגידים, צריך לכלול שני טפסים שונים. האחד הוא הטופס שבו אתם למעשה מגישים את הבקשה עבור רישום חברות, והשני הוא התקנון של החברה בתוספת ההצהרות המתאימות. חשוב לציין, שגם הצהרת בעלי המניות, וגם ההצהרה של חברי הדירקטוריון, חייבת להיות הצהרה החתומה בידי עו"ד מורשה, שמאשר כי האנשים התייצבו לפניו והם מבינים את המעמד שבו הם נמצאים. 



ומה עם אדם אחד?

כמובן שיש מקרים רבים, שבהם התהליך של רישום חברות הוא למעשה לרישום של חברה שבה יש אדם אחד בלבד. זהו תהליך של רישום חברות שבהם המנהל הוא אחד, בעל המניות הוא אחד, וחבר הדירקטוריון הוא אחד - וכולם כמובן הם אותו אדם בלבד. זה למעשה אדם שהעדיף להקים חברה במקום להיות עוסק מורשה, מסיבותיו שלו. במצב כזה, רשם החברות מקל על התהליך, ויש צורך בהגשת טופס אחד בלבד.

ואיך בעצם מבצעים את ההרשמה?

על מנת לבצע כפי שצריך את התהליך של רישום חברות יש לכם למעשה שתי אפשרויות שונות. אפשרות אחת לגשת אל רשם החברות אשר משרדיו יושבים בירושלים. אפשרות אחרת כדי לבצע רישום חברות, בלי לצאת מהבית, זה לשלוח בדואר את כל הטפסים השונים. מומלץ כמובן לשמור עותקים למקרה שאלו יאבדו בדואר. היום בתהליך של רישום חברות, רשם החברות מאפשר לכם לקבל התראה בדוא"ל, כאשר המסמכים שלכם הגיעו ונקלטו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה