יום ראשון, 29 במאי 2011

פסיכולוגית קלינית


פסיכולוגית  קלינית  מתמצאת בניתוח והבנה של תהליכים נפשיים שונים. טיפול פסיכולוגי הוא טיפול בהפרעות, מצוקות ומשברים נפשיים באמצעים פסיכולוגים. פסיכותרפיה היא מונח לטיפול פסיכולוגי שמתבצע בעיקר על ידי פסיכולוגית קלינית.

הפסיכולוגיה הקלינית הינה ענף בתחום הפסיכולוגיה שעוסק באבחון וטיפול בעיות נפשיות שונות. כאשר אדם חש שאיכות חייו נפגמת בצורה משמעותית כתוצאה ממצוקות נפשיות שונות או כאשר הוא חש שאינו שבע רצון מהישגיו ותפקודו היומי כושל מומלץ שיפנה לפסיכולוגית קלינית. מרבית הפסיכולוגים הקליניים בישראל רכשו השכלה פסיכולוגית הכוללת הכשרה מקיפה בטיפול דינמי ארוך טווח. פסיכותרפיה היא מונח מקצועי לטיפול פסיכולוגי שמתבצע בדרך כלל על ידי פסיכולוג קליני.  

תחומי טיפול

פסיכולוגית קלינית מטפלת בתחומים כגון: במצב של חרדות – תחושות פחד חרדה, עם תסמינים גופנים (במקרים בהן החרדות משתלטות על האדם) ואז כאשר אלו  מגבילות ומוגזמות הן הופכות לבעיה שמחייבת טיפול. במצב דיכאון – מצב רוח ירוד, אכזבה תמידית, חוסר מוטיבציה,  חוסר אנרגיה, איבוד עניין בנעשה מסביב, חוסר חשק, אדישות, תחושת ריקנות, פסיכולוגית קלינית תחליט במקרה הזה אם לשלב טיפול תרופתי בנוסף לטיפול הפסיכולוגי. 

במצב של טראומה -  התמודדות עם טראומה בעקבות חוויה טראומתית, התמודדות לא פשוטה שנאלץ אדם לעבור, ולרוב פתאומית , טיפול מוקדם באמצעות פסיכולוגית קלינית עשוי למנוע בעיות בהמשך. 

שיטות עבודה 

הפסיכולוגית הקלינית מתרכזת במתן הערכות פסיכולוגיות וטיפולים פסיכולוגים.  פסיכולוגית קלינית מתמחה בפסיכותרפיה ובדרך כלל בלפחות אחד מ - 4 תחומים עיקריים – טיפול התנהגותי-הכרתי טיפול פסיכו דינמי, טיפול הומניסטי,  וטיפול משפחתי .  

שיטת הטיפול מתייחסת לשורשים הרגשיים שאינם במודע והם אלה שמביאים אדם לאותו המצב וגם לדפוסי התנהגות של האדם, בהנחה כי הבנת השורשים הרגשיים, וחוויות מהעבר,  עוזרת לאדם  להיפטר מהתנהלות הגורמת לו לתקיעות בחיים וחוסר אנרגיה שאינו חולף. פסיכולוג אינו מורשה לרשום תרופות אך עליו לאבחן מתי נדרש טיפול תרופתי ולהפנות לפסיכיאטר להמלצה על טיפול מתאים ואז עם ההמלצה יתרחש טיפול תרופתי במקביל.

 פסיכולוגיה קלינית בישראל

פסיכולוגית  קלינית תעבור חלק מן ההתמחות בבית חולים וחלק במרפאה לבריאות הנפש. בתום ההתמחות  תידרש לעבור בחינת מומחיות מטעם מדינה שתקבע אם יינתן לה רישיון לעסוק בתחום. פסיכולוגית קלינית היא מי שהוסמכה לעסוק בטיפול פסיכולוגי. 

בישראל  פסיכולוג הינו  רק מי שבעל תואר שני ומעלה בפסיכולוגיה  בתנאי שנרכש ממוסד מוכר על ידי משרד החינוך משרד הבריאות והמועצה להשכלה גבוהה. כמו כן עליו להיות  רשום בפנקס הפסיכולוגים שמנהל משרד הבריאות. חשוב לוודא את העניין באם הפסיכולוג אינו מוכר.  אמון במטפל הינו בסיס איתן ותנאי להצלחת הטיפול.



יום שבת, 21 במאי 2011

אודישנים לדור הבא 24/7


אודישנים לדור הבא 24/7
אודישנים לדור הבא 24/7 הם האודישנים הכי קלים שיש היום בתעשיית הריאליטי הישראלית. או שאתם מתאימים או שלא! אין יותר מדי משחקים. קודם כל אתם חייבים לוודא שאתם בגיל המתאים. התוכנית מוגבלת רק עד גיל 35. אם עברתם את הגיל הזה, אתם כבר זקנים מדי מבחינת תעשיית הריאליטי המקומית. אודישנים לדור הבא 24/7 מחפשים אנשים צעירים, נמרצים, חרוצים, חדורי מוטיבציה לפרסום, רומנטיים, תקשורתיים, ספונטאניים, חמודים, מצטלמים טוב ועם הרבה אנרגיות חיוביות. לא קל להיות סגור 24 שעות ביממה עם עוד הרבה אנשים בני גילך.



אודישנים לדור הבא 24/7 – כמו אתר היכרויות

כל הרעיון של אודישנים לדור הבא 24/7 הוא ליצור תוכנית מתחרה לאח הגדול. לקחת את הדברים הטובים בפורמט של 'האח הגדול' ולהפוך אותם לגדולים יותר ומרכזיים יותר. אם אהבנו לראות הרבה רגש וזוגיות בתוך האח הגדול, בתוכנית הדור הבא 24/7 נזכה לראות הרבה רגש, הרבה חברויות חדשות והרבה אקשן. בחורים צעירים צמאים לאהבה ולזוגיות. מעבר לכך, בגיל הזה אתה לא סופר אף אחד ממטר – ממש לא נהיה מופתעים עם 2 בחורות יתחרו במהלך התוכנית על אותו הגבר או להיפך. הכל יכול לקרות.

חוויה של פעם בחיים
אין ספק. אודישנים לדור הבא 24/7 הם צעד אמיץ לקראת חוויה של פעם בחיים. כמו בכל תוכנית ריאליטי, מי שהולך להישאר אחרון בתוך הווילה הגדולה יזכה לפרסום אדיר. הוא יזכה לעשרות כתבות בכל חודש, עשרות אלפי טוקבקים, טלפונים ממעריצות ועוד ועוד. זכרו שאנחנו תמיד זוכרים טוב במיוחד את העונה הראשונה של כל תוכנית ריאליטי. מהבחינה הזו, אודישנים לדור הבא 24/7 הם הזדמנות נדירה להגיע אל הטופ של הטלוויזיה הישראלית, במאמץ סביר למדי.


אודישנים לדור הבא 24/7 – איך מתכוננים?

לפני שהולכים אל אודישנים לדור הבא 24/7, כדאי להתכונן מראש. הבוחנים של התוכנית ירצו לדעת אם האישיות שלכם מעניינת מספיק. כדי לחשוב מראש מה היו הרגעים הכי משמעותיים בחיים שלכם, מה היו המשברים הגדולים שלכם, איך יצאתם מהם ומה אתם מחפשים כיום בחיים. זכרו, זו לא בושה להקצין רגשות במהלך אודישנים לדור הבא 24/7. הבוחנים מחפשים אנשים מרגשים, עוצמתיים, מפתיעים ומצחיקים. תראו להם שבאתם להיחשף ולהיות פתוחים לגמרי. הרבה הצלחה!


יום שלישי, 10 במאי 2011

חיסונים


אנשים שצפויים לצאת לטיול במדינת עולם שלישית, וודאי מודעים לסיכונים השונים אך לא בהכרח יודעים מהן הדרישות הרפואיות בהם צריכים לעמוד כדי להבטיח את שלומם. בכל מדינת עולם שלישית תוכלו למצוא היום מחלות שמוגרו מזמן מן העולם המודרני אך הן חיות ובועטות בהן וקוטלות מידי שנה אלפי אנשים.

כאשר המטייל המערבי מגיע למדינת עולם שלישית הוא צריך להיות מודע לסכנות האורבות לו במהלך הטיול. מדובר על סכנות שקשורות באופן ישיר למחלות ועל כן עליו לקבל חיסונים למטיילים במסגרת מרפאות מטיילים אך עליו גם להיות מודע לסיכונים השונים אשר קשורים להרגלי האכילה במדינות עולם שלישיות, להרגלי ההיגיינה ואף להרגלי השתייה שכן כל אלו ביחד מהווים חלק בלתי נפרד מהשמירה על הבריאות בארצות אלו. 



מה חשוב לדעת על חיסונים?

חיסונים ניתנים גם במקרה בו אדם טס למדינת עולם שלישית רק לכמה ימים, גם בכמה הימים האלו יש סיכוי לא מבוטל שתחטפו מחלה כי הרי תלונו היכן שיש יתושים, תאכלו מאכלים מקומיים ותהיו חשופים כמו מי שנמצא במקום לטווח הארוך בכל מה שנוגע לסכנות תחלואה.

אם אתם עומדים לטוס לחו"ל ליעדים כמו אל יבשת אפריקה, דרום אמריקה או אל המזרח הרחוק, אתם צריכים לפנות אל מרפאת מטיילים כדי לקבל ייעוץ, הכוונה וטיפול הולם. רצוי לעשות זאת חודשיים לפני הטיסה וזאת כדי שתוכלו להשלים את כל הטיפולים הנדרשים בקצב סביר. פעמים רבות אנשים מגלים כי הם לא קיבלו חיסון מסוים ואז הם צריכים להשלים גם אותו, דבר שיוצר עומס של חיסונים ובניהם יש צורך במרווח מה.

מה עוד מספקות מרפאות מטיילים מלבד חיסונים?

חיסונים הם אולי הדבר החשוב ביותר אותו אתם צריכים לקבל לפני שאתם טסים למדינת עולם שלישית, אך יש חשיבות רבה גם להדרכה אותן מספקות מרפאות המטיילים. הדרכה זו כוללת הסברים מעמיקים על הדרך הנכונה לשתות ולאכול בעת השהות בחו"ל, על התנהלות בעת פציעה ובעת מחלה, מחולקים למטיילים הסברים אודות המדינה אליה הם מגיעים, אודות תסמינים של מחלות אפשריות ודרכי הטיפול בהן, כללי זהירות בהם המטיילים צריכים לנקוט ואף כתובות ומספרי טלפונים של מקומות אליהם יש לפנות במידה ואתם נקלעים לצרה.

חיסונים


מרפאות מטיילים אף מגדילות ומספקות לכם פנקס חיסונים בינלאומי אותו תוכלו להציג בחו"ל בעת הצורך ומרשמים של אנטיביוטיקה לפציעות קלות כדי שתוכלו למנוע זיהומים קלים במידה ואתם נמצאים במרחק רב מעיירה או עיר ונפצעים פצע קל.

יום שני, 2 במאי 2011

חתונות בטבע



חתונות בטבע – הדבר הבא
אתם מכירים את זה, החלטתם להתחתן ועכשיו מתחיל מסע שלא נגמר אחרי האולם הטוב והזול ביותר. החתונה המסורתית מתקיימת באולם או בגן אירועים, אין יותר מידי הפתעות וכולם יודעים(פחות או יותר) מה הם הולכים לקבל. לעומת זאת אתם יכולים להפתיע את כולם וגם את עצמכם ולערוך חתונה, שיוצאת מהקופסה ומתקיימת בטבע.

חתונות בטבע – חיבור לאדמה
אחרי שהחלטתם על חתונה בטבע, מתחילה המשימה האמיתית והיא בחירת הטבע. איזה נוף תעדיפו לראות במהלך החתונה, המיקום הגיאוגרפי שלכם גם משחק תפקיד מכריע וברור שאם  שניכם במקור מהצפון יהיה לכם קל יותר להחליט על איזה מצפה נסתר בגליל לקיים בו את חתונתכם. 



חשוב מאוד ששני בני הזוג יהיו שלמים עם ההחלטה משום שמדובר באחד הימים החשובים ביותר בחייכם ולכן חשבו על כך היטב האם אתם באמת מוכנים לקיים את חתונתכם בטבע (עם כל המשתמע מכך) או לא.

חתונות בטבע- איך לבחור נכון  את חברת ההפקה

גם אם אתם מאלה שחיים נושמים טבע מגיל 0 וגם אם אתם מאלה שמכירים כל סוג קשר אפשרי ומומחים בבנייה צופית, חדלו! זאת החתונה שלכם ואתם צריכים להיות המפקחים שלה ולא לעשות אותה. 

קיימות מספר חברות המתמחות בהפקת חתונות בטבע, מומלץ להתקשר לכל חברה כזאת ולראות מה הם מציעים הן מבחינת המחיר וכמובן מבחינת התוכן. חתונה היא מצד אחד לא מקום לחסוך בו אבל מצד שני לא כדאי להישאר בסוף עם המכנסיים למטה וחוב גדול רק כי התעקשתם על דברים גרנדיוזיים שגדולים עליכם.

חתונות בטבע


להתחתן בטבע- כי זה פשוט כיף!
הרבה זוגות שמתחילים לתכנן את החתונה שוכחים בשלב מסוים שמדובר בכיף! לא חייבים להלחיץ את עצמכם יותר ממה שאתם במילא לחוצים והמטרה שלכם היא גם ליהנות! בהנחה שאתם מאלה שמתחברים לטבע ולכן בחרתם בסוג מסוים כזה של חתונה, חשוב שתיהנו! 

החתונה לא צריכה להיות סטנדרטית וניתן לחשוב על גימיקים ופינות מיוחדות שמתאימות לסוג כזה של אירוע. מלבד המסיבה עצמה שנערכת בטבע, תנסו לחזו על עוד פעילויות שיהיו במקביל למסיבה עצמה, פעילויות בהן האורחים יוכלו לנוח, להירגע ולחדש אנרגיות עד לריקוד הבא. הרי לא כל האורחים שלכם בנויים לסגנון חתונות בטבע הפתוח ולכן ניתן להיות יצירתיים על מנת שגם הם ירגישו בנחת ויתחברו לקונספט שבחרתם. ככה תוכלו להרוויח חתונה שאף אחד מהם לא יוכל לשכוח.


טיול מאורגן לקובה


קובה ממוקמת על האי הקריבי הגדול מכולם באוקיינוס האטלנטי, מזרחית לחופי מקסיקו. זוהי ארצם של הרום הנשפך כמים, של הסיגרים המשובחים, של המוסיקה והתרבות הססגונית והעליזה המתאימה לביקור בכל ימות השנה.

קובה התגלתה לעולם במהלך מסעו הראשון של קולומבוס ב- 1492 וכיום זוהי מדינה קומוניסטית המהווה יעד תיירותי מבוקש בעולם. בשנים האחרונות, בעיקר בזכות השיפור ברמת השירות לתיירים, ריבוי בתי המלון והמסעדות המתאימות לתיירים, יותר ויותר ישראלים מזמינים טיול מאורגן לקובה. 



הוואנה – העיר שהזמן עצר בה מלכת
עיר הבירה הוואנה זוהי "מאורת החטאים" של הקריביים – עיר תענוגות תוססת וססגונית עם אווירה מיוחדת במינה, כאילו נלקחה מהעבר. לכל החולמים לחזור לרגע לעבר: לראות מכוניות אמריקניות משנות ה- 50 משוטטות בין בניינים קולוניאליים בסגנון הבארוק והניאו-קלאסי עם צבע גבס מתפורר, אזורי עוני עם אורח חיים פרימיטיבי, חופי ים שוממים - הוואנה היא הכתובת המומלצת ביותר.

בנוסף לעושר הוויזואלי הוואנה מציעה גם מבחר עצום של פעילויות לתיירים, החל מברים מקומיים אותנטיים בהם אפשר ללגום כוסית של מוחיטו קובני מפורסם ועד אטרקציות ימיות על אחת מחופיה המדהימים.

טיול מאורגן לקובה – פינאר דל ריו
אחד האתרים אותם אסור לפספס, למרות שהוא בוודאי כלול במסלולו של כל טיול מאורגן לקובה, זהו מחוז פינאר דל ריו – הפרובינציה הירוקה המשמשת גם לאזור גידול הטבק המפורסם בעולם. היא ממוקם בחלקה המערבי של קובה ומאופיינת בנוף עוצר נשימה, שדרות טבק, קפה וסוכר ויש בה מספר רב של ממסלולי הליכה, מערות נטיפים קסומות, חופים נהדרים עם מים צלולים, שוניות אלמוגים ומעגני יאכטות נפלאים. 

טיול מאורגן לקובה


אפשר לבקר שם בטירות קולוניאליות עתיקות, לשוט בנהרות שחצבו את דרכם מתחת לפני הקרקע, להשתזף על חופים חוליים ושוממים מאדם או לבקר במוזיאון למדעי הטבק.

טיול מאורגן לקובה – חופים וג'ונגלים  
בשל היותה ממוקמת באיים הקריביים, קובה מאופיינת כמדינה עם ג'ונגלים עצומים וחופי ים קסומים. בקובה למעלה מ-8,000 מיני צמחים, כאשר במאה ה- 19 - 90% משטחה היה מיוער. היום, מספר היערות פחת באופן משמעותי אם כי מספר החופים המתויירים גדל.

קובה מציעה אווירת חופש רגועה על אחד מחופיה הקסומים, בעלי חול לבן ורך, שמש חמה והמון אטרקציות לתיירים. בזכות חופיה הנחשבים לטובים בעולם ובשל העובדה כי אין בקובה הבדלי אקלים משמעותיים מעונה לעונה, היא נחשבת לגן עדן אמיתי עלי אדמות ולמקום האידיאלי לכל מי שנפשו חפצה בחופשת בטן גב משובחת בים הקריבי במסגרת של טיול עצמאי או טיול מאורגן לקובה.