יום שלישי, 10 במאי 2011

חיסונים


אנשים שצפויים לצאת לטיול במדינת עולם שלישית, וודאי מודעים לסיכונים השונים אך לא בהכרח יודעים מהן הדרישות הרפואיות בהם צריכים לעמוד כדי להבטיח את שלומם. בכל מדינת עולם שלישית תוכלו למצוא היום מחלות שמוגרו מזמן מן העולם המודרני אך הן חיות ובועטות בהן וקוטלות מידי שנה אלפי אנשים.

כאשר המטייל המערבי מגיע למדינת עולם שלישית הוא צריך להיות מודע לסכנות האורבות לו במהלך הטיול. מדובר על סכנות שקשורות באופן ישיר למחלות ועל כן עליו לקבל חיסונים למטיילים במסגרת מרפאות מטיילים אך עליו גם להיות מודע לסיכונים השונים אשר קשורים להרגלי האכילה במדינות עולם שלישיות, להרגלי ההיגיינה ואף להרגלי השתייה שכן כל אלו ביחד מהווים חלק בלתי נפרד מהשמירה על הבריאות בארצות אלו. 



מה חשוב לדעת על חיסונים?

חיסונים ניתנים גם במקרה בו אדם טס למדינת עולם שלישית רק לכמה ימים, גם בכמה הימים האלו יש סיכוי לא מבוטל שתחטפו מחלה כי הרי תלונו היכן שיש יתושים, תאכלו מאכלים מקומיים ותהיו חשופים כמו מי שנמצא במקום לטווח הארוך בכל מה שנוגע לסכנות תחלואה.

אם אתם עומדים לטוס לחו"ל ליעדים כמו אל יבשת אפריקה, דרום אמריקה או אל המזרח הרחוק, אתם צריכים לפנות אל מרפאת מטיילים כדי לקבל ייעוץ, הכוונה וטיפול הולם. רצוי לעשות זאת חודשיים לפני הטיסה וזאת כדי שתוכלו להשלים את כל הטיפולים הנדרשים בקצב סביר. פעמים רבות אנשים מגלים כי הם לא קיבלו חיסון מסוים ואז הם צריכים להשלים גם אותו, דבר שיוצר עומס של חיסונים ובניהם יש צורך במרווח מה.

מה עוד מספקות מרפאות מטיילים מלבד חיסונים?

חיסונים הם אולי הדבר החשוב ביותר אותו אתם צריכים לקבל לפני שאתם טסים למדינת עולם שלישית, אך יש חשיבות רבה גם להדרכה אותן מספקות מרפאות המטיילים. הדרכה זו כוללת הסברים מעמיקים על הדרך הנכונה לשתות ולאכול בעת השהות בחו"ל, על התנהלות בעת פציעה ובעת מחלה, מחולקים למטיילים הסברים אודות המדינה אליה הם מגיעים, אודות תסמינים של מחלות אפשריות ודרכי הטיפול בהן, כללי זהירות בהם המטיילים צריכים לנקוט ואף כתובות ומספרי טלפונים של מקומות אליהם יש לפנות במידה ואתם נקלעים לצרה.

חיסונים


מרפאות מטיילים אף מגדילות ומספקות לכם פנקס חיסונים בינלאומי אותו תוכלו להציג בחו"ל בעת הצורך ומרשמים של אנטיביוטיקה לפציעות קלות כדי שתוכלו למנוע זיהומים קלים במידה ואתם נמצאים במרחק רב מעיירה או עיר ונפצעים פצע קל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה