יום שלישי, 22 בפברואר 2011

חיסונים לחו"ל


בזכות התקדמותה של הרפואה המודרנית, ובעוד שענף התיירות העולמי מתפתח בצעדי ענק ומאפשר למטיילים להגיע כמעט לכל מקום בעולם, זוכה נושא החיסונים להכרה וחשיבות עליונה. חיסונים לחו"ל תפסו היום נישה מכובדת ברפואה, הנקראת רפואת מטיילים, שהפכה לחיונית והכרחית לכל הנוסעים למדינות העולם השלישי ומדינות, לגביהם קיימת אזהרה של משרד הבריאות.

לרוב, מדובר בחיסונים נגד מחלות זיהומיות כמו מלאריה, צהבת, אנופלס, שפעת העופות וכו' המתבצעים עוד בארץ, כמה שבועות לפני הנסיעה. חיסונים לחו"ל ניתנים במרפאות פרטיות או במרפאות של בתי חולים גדולים, חלקם עולים יחסית מעט כסף אך יש כאלה שיכולים להיות יקרים מאד.

חיסונים לחו"ל

חיסונים לחו"ל – רפואה מונעת
בסביבת החיים היומיומית שלנו, כשאנו נמצאים רוב הזמן באותם המקומות: בית, עבודה וחברים, אנו "מתיידדים" עם החיידקים השונים שסביבנו. אומנם כאשר אנחנו עוברים למקום חדש, שהוא גם גדוש בחיידקים ובקטריות זרות, המערך ההגנתי של החיידקים מתקשה לתפקד כראוי. כתוצאה מכך, אנחנו נדבקים בכל מיני מחלות זיהומיות שונות ומשונות שלעיתים עלולות אף לגרום לסוף טראגי.

הסיבה שהרפואה מציעה לנו היום חיסונים לחו"ל המסייעים להתמודד עם אותם זיהומים קשים, אותם כמובן חשוב לקבל לפני שמגיעים לסביבה חדשה.

חיסונים לחו"ל – רפואת מטיילים
תחום רפואת מטיילים זוכה היום להכרה נרחבת לא רק בקרב צעירים הנוסעים לאחר הצבא להודו או לדרום אמריקה, אלא גם בקרב אנשים מבוגרים המחליטים לעשות טיול בארצות טרופיות כמו סין, תאילנד או אפריקה.

רפואת מטיילים לא רק מבצעת את החיסונים בפועל אלא מאפשרת לכל מטייל להרכיב עבורו את חבילת החיסונים האישית שלו, בהתאם למצבו הרפואי ובהתאם לתנאי התברואה במדינה אליה הוא נוסע. למעשה, חיסונים לחו"ל לא ניתנים ככה סתם רק על סמך המצב במדינה, אלה דורשים שיחת התייעצות עם רופא מומחה הממליץ על חיסון זה או אחר. בנוסף, הרופא ידריך את המטייל כיצד עליו לנהוג באותו המקום, איך לשמור על תנאי היגיינה וממה להיזהר.


חיסונים לחו"ל – היכן מתחסנים
לכל המעוניינים לבצע חיסונים לפני נסיעתם לחו"ל, מומלץ לערוך תחקיר קצר באינטרנט ולבחור בעצמם את המקום המתאים ביותר. זו יכולה להיות מרפאה פרטית המתמחה במתן חיסונים לחו"ל ויכולה להיות מרפאה של אחת מבתי החולים הגדולים בארץ כמו בית החולים איכילוב, תל השומר או אסף הרופא.

ישנן גם מרפאות השייכות לקופות החולים, שם המבוטחים במסלולים מועדפים יקבלו הנחות גדולות. גם בעלי ביטוח רפואי פרטי יכולים ליהנות מהנחות והחזרים על החיסונים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה