יום שני, 14 בפברואר 2011

חלומות ופירושם


חלומות ופירושם הוא תחום גדול בעל גישות שונות. תורת הקבלה, לדוגמה, מפרשת את החלומות בצורה שונה מאשר הפסיכולוגים הדבקים בתורת הפסיכולוג הנודע זיגמוד פרוינד. בשנים האחרונות "ענף החלומות" צובר תאוצה ורבים פונים אל המומחים כדי להבין ולפרש את החלומות שחלמו. חלומות ופירושם עומדים במוקד תוכניות רבות ברדיו ובטלוויזיה וספרים רבים נכתבו על נושא זה.



חלומות ופירושם - על הסמלים השונים המופיעים בחלום

  • מים - כאשר אנו חולמים על מים אפשר לפרש את החלום בצורות שונות.  לעתים המים מסמלים טיהור, הצלחה ודרך חדשה. לעתים המים מסמלים מבול או הצפה והם באים לרמז לנו על בעיות, על כעס ואובדן שליטה העתיד להתרחש בחיינו. גשם, שחייה במעיין נקי או בים שקט  מסמלים רוחניות וטיהור. לעומת זאת כאשר מופיעים בחלום מים עכורים יהיה זה סימן המבשר על קשיים .

  • אש- בתחום של חלומות ופירושם, האש מסמלת כוח הרסני, בלתי אפשרי לשליטה. חלום שבו מופיעה אש עלול לבשר על בעיות במשפחה, ,בקהילה, בעבודה או אפילו בעיות רפואיות אצל האדם עצמו. אם חלילה נראה את ביתנו עולה בלהבות, אות הוא כי ויכוח קשה עומד לפרוץ. לעומת זאת אם נראה בחלום נר דולק או להבת אש קטנה מסמל הדבר תפנית רוחנית בחיינו.

  • רוח - ספרים שונים העוסקים בנושא של חלומות ופירושם מפרשים את הרוח בחלום באופנים שונים. כאשר הרוח נושאת אותנו בחלום סימן הוא כי אנו עתידים להיות בעמדת סמכות ולפקד על אנשים רבים, אך כאשר נראה רוח מהירה וחזקה, רוח הורסת, סימן הוא כי אנו עלולים לחלות או שוויכוחיים מרים ובעיות עתידים לחדור אל חיינו.

  • אדמה - כאשר אנו חולים מראה אדמה בחלום מאותת על בעיות רפואיות שעלינו לטפל בהן. לעומת זאת במצב של בריאות תקינה  אדמה או חול מבשרים על יצבות ורוגע.

  • חיות - לדעת רבים העוסקים בתחום של חלומות ופירושם הופעת חיות  מבשרת מסרים דו משמעיים. פענוח החלום תלוי בטיב היחסים שלנו עם החיה. אם אנו מובילים את החיה, אות הוא כי אנו עתידים לנצח יריבים מרים או בקרב קשה, אך אם  אנו מובלים בידי החיה זהו מסר המבשר כישלון וכניעה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה