יום שני, 5 במרץ 2018

בדיקת כשירות רפואית על ידי המכון הרפואי



המכון הרפואי לבטיחות בדרכים כפוף למשרד הבריאות והוא מוסמך להמליץ לרשות הרישוי על כשירות רפואית לנהיגה של אנשים מסוימים, בהתאם לסוג הרכב המנועי שעליו הם מבקשים לנהוג.
למעשה, יש קבוצות מסוימות שמופנות לבדיקת כשירות רפואית כתנאי להוצאת רישיון. אלו כוללות מבקשי רישיון נהיגה לרכב ציבורי ומשא כבד, עברייני תנועה מועדים ולאחר תום שלילה, נהגים שדווחו על ידי המשטרה על מעורבות בתאונות דרכים, נהגים שדווחו על ידי בית המשפט, נכי משרד הביטחון ונכים שמופנים על ידי המוסד לביטוח לאומי.

כדאי לציין שגם משתמשי סמים ואלכוהול שמופנים על ידי משרד הרישוי, משטרת ישראל וסמכויות רישוי בצה"ל יידרשו לעבור בדיקת כשירות רפואית על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. בנוסף, מבקשי ומחזיקי רישיון נהיגה עם בעיות בריאותיות מסוימות יצטרכו לעמוד מול המכון הרפואי בעקבות הפניה של משרד הרישוי ולצדם נהגים מגיל מסוים או נבדקים שמחויבים בבדיקת ביקורת.

זימון לבדיקה והחלטה על כשירות רפואית
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים יכול לקבל דיווח ממקורות מוסמכים על כך שאדם מסוים צריך לעבור בדיקה, ולאחר מכן לזמן אותו. במקרים כאלה נדרש אותו אדם להמציא מידע רפואי, לעבור בדיקות תחת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים או להידרש לבדיקות משלימות חיצוניות. כמו כן, במהלך הזימון לבדיקה מומלץ להתייעץ עם עורך דין תעבורה שמכיר את התחום ויכול להמליץ כיצד לנהוג.

ההחלטה של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ניתנת כהמלצה עבור רשות הרישוי. את ההודעה עצמה צריכה רשות הרישוי להעביר לנבדק, אך לאחר מכן הוא יכול לערער עליה. את הערעור על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים יש להגיש בתוך 30 ימים ותוך צירוף נימוקים ומסמכים רלוונטיים. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה