יום שלישי, 6 בפברואר 2018

תפקידו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים



ראשית, נבין מה הוא בדיוק המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ומה תפקידו
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, שידוע גם בקיצור בתור המרב"ד, הוא מוסד שפועל מטעם משרד הבריאות ומשרד התחבורה גם יחד, והוא פועל בכל מה שנוגע לרפואה תעבורתית – אבחון וניתוח של מצבים רפואיים שונים שיכולים להשפיע על הנהיגה של נהגים שונים במדינת ישראל. ניתן להבין את החשיבות של המוסד הזה, משום שמצבים רפואיים שונים בהחלט יכולים להוביל לסכנה על הכביש, וצריך לדעת איך להתמודד עם הסיכון הזה ולמנוע אותו, וכאן בדיוק ברורה החשיבות הגדולה של המרב"ד – וכעת נבין מה סמכויותיו.

כיצד מבצע המכון הרפואי לבטיחות בדרכים את תפקידו? מה סמכויותיו?
הסמכויות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הן למעשה סמכויות מלאות של שלילת רישיונות נהיגה ושל ניתוח מצבים רפואיים שונים בהתאם להשפעה שלהם על יכולת הנהיגה של כל אזרח בעל רישיון במדינה. בנוסף, המכון גם מעסיק אנשי מקצוע שתפקידם להתאים רכבים ולשנות אותם בכדי שיהיו תואמים לנסיעה של בעלי מוגבלויות אם הדבר נחוץ. המרב"ד מנתח את המצבים הרפואיים של האנשים המגיעים אליו, החל מירידה חושית וחלה במחלות נפש או באלכוהוליזם, וכך הוא מגיע להחלטה באשר לגורל רישיון הנהיגה של אותם אנשים.



במידה ונשלל רישיונכם ללא הצדקה – פנו לגורם מקצועי שייצג אתכם מול המרב"ד
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מבצע עבודה חשובה, אבל הוא לא תמיד מבצע אותה טוב. ישנם מקרים בהם ההחלטה של המרב"ד מרגישה שרירותית ולא מוצדקת, ובמצבים אלה אנחנו מגישים ערעור על ההחלטה ורוצים להחזיר את רישיון הנהיגה שלנו. במצבים אלה, צריך לתת לעצמכם את הסיכוי הטוב ביותר, עם ייצוג של עו"ד שמתמחה באופן ספציפי בדיני תעבורה ובעבודה מול המרב"ד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה