יום ראשון, 26 בפברואר 2017

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים



המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הינו גוף הכפוף למשרד הרישוי
המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הינו הגוף אשר קובע האם אדם כשיר לנהיגה ובאילו תנאים מבחינה רפואית ופסיכולוגית. המכון הרפואי כפוף למשרד הרישוי, משרד הרישוי מקבל מידע משתנה לגבי נהגים אשר ברשותם רישיון נהיגה. על סמך המידע הניתן להם יכול משרד הרישוי לזמן נהגים שונים למרכז הרפואי לבדיקות ואבחון. במרכז הרפואי יושבים רופאים רבים, פסיכולוגים ופסיכיאטרים מורשים בתחום, תפקידם לגבש החלטה לגבי כשירות של נהגים על הכביש. כאשר נהג מזומן על ידי משרד הרישוי למכון הרפואי הוא אינו יכול לסרב וכן חייב להתייצב. ההחלטות שמתקבלות במכון הרפואי קובעות האם הנהג הזה אכן כשיר לנהיגה והאם הוא צריך לנהוג בתנאים מיוחדים. 

מי מזומן לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים
נהגים שונים מזומנים על ידי משרד הרישוי לבדיקות המתרחשות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. ישנן מספר סיבות עיקריות אשר בגינן שולחים נהגים לבדיקות שונות אצל המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. לרוב משרד הרישוי ישלח נהגים אשר הורשעו בעבירות רבות או היו מעורבים בתאונות דרכים, אם נהג משתחרר משירות ביטחון עם סעיף נפשי או פגיעה פיזית, אם נהג נמצא נוהג תחת השפעת אלכוהול או סמים. נהגים אלו יעברו במכון הרפואי לבטיחות בדרכים סדרת בדיקות ואבחונים על מנת לקבוע האם הם רשאים לנהוג ובאיזה תנאים.

ניתן לערער על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
המכון הרפואי מגבש אבחנה מקצועית לגבי נהגים אשר מגיעים אליו. האבחנה יכולה לגרום לאי קבלת רישיון נהיגה. אך החלטת המכון הרפואי אינה תמיד סופית וניתנת לערעור. ועדת הערעורים נמצאת בבית החולים תל השומר ומורכבת ממספר פיסיכיאטרים בכירים. אל הוועדה ניתן לגשת עם ערעור בגין נימוקים משפטיים ולכן יש להעזר בעורך דין מומחה. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה