יום רביעי, 2 בנובמבר 2016

שרידות עסקית BCP



מה הקשר בין שרידות עסקית BCP לבין המשכיות?

הבטחת הרציפות העסקית, או באנגלית BCP כראשי תיבות של Business Continuity Program, מנסה להתמודד עם מכלול רחב של תקלות. כל אחת מהתקלות שאליהן מתייחסת התכנית עלולה באופן תיאורטי לפגוע בעסק ובארגון. לפיכך, המטרה העליונה של שרידות עסקית BCP היא לייצר המשכיות עבור הארגון. רק באמצעות המשכיות מן הסוג הזה ניתן למנוע נזקים בלתי הפיכים, להגן על התדמית של העסק ולחזור בזמן הקצר ביותר לשגרה.

שרידות עסקית
BCP מותנית במספר קריטריונים. ראשית, היא חייבת להיות מבוססת על תכנון מקיף לחידוש של יישומים, נתונים, חומרה, תקשורת וכל מה שקשור לטכנולוגיית המידע. הטכנולוגיה הזו היא כיום חלק בלתי נפרד מהפעילות השוטפת של עסקים וארגונים, ובלעדיה לא ניתן להתאושש מאסון או לשרוד.

שנית, שרידות עסקית
BCP כוללת בתוכה תכנית התאוששות מאסון. זו תכנית של תהליכים, מדיניות ונהלים המשמשים להתאוששות מכל סוג של אסון שעלול להשבית לזמן ארוך את התשתית הטכנולוגית של העסק. מכאן שגם שרידות עסקית BCP וגם תכנית התאוששות מאסון רואים את מערכות המחשוב כגורם מרכזי בתפקודו של הארגון.


מתי מפעילים תכנית שרידות עסקית
BCP?

יש הרבה מקרים שבהם ניתן להפעיל את התכנית הרחבה של שרידות עסקית
BCP, או לחילופין את התכנית המצומצמת יותר של התאוששות מאסון על סמך המקרים שהוגדרו מראש. אפשר למשל להפעיל תכנית שרידות עסקית BCP לאחר שריפה, רעידת אדמה, שיטפון, הצפה, התפוצצות של חדרי שרתים, קריסת בניין ועוד.

לעומת זאת, יש מקרים שבהם התכניות מופעלות בשל מחיקה מוטעית של מידע, או חדירת גורמים עיונים וחדירה מכוונת של אינפורמציה קריטית. בכל אחד מהמקרים הללו השרידות העסקית קובעת את ההמשכיות של הארגון ופעילותו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה