יום שני, 14 בנובמבר 2016

ניהול מצבי חירום



ניהול מצבי חירום על ידי אנשי מקצוע
מצבי חירום שלא מנוהלים כהלכה עלולים להחמיר, לגרום נזקים בלתי הפיכים לציוד ולרכוש אישי ולפגוע בחיי אדם. הניהול של מצבי חירום מתבצע נכון להיום על ידי אנשי מקצוע שעוברים הסמכה ייעודית. תכני ההסמכה נקבעים בין היתר לפי הנחיות הרשויות, פיקוד העורף ועוד שורה ארוכה של גורמים וגופים רלוונטיים. הסמכת איש מקצוע בתחום של ניהול מצבי חירום עוסקת בהתמודדות הנדרשת ובכוחות התגובה הראשונית. בנוסף, להסמכה כזו יש חשיבות בכל הנוגע להכנת מערך הבריאות ולשיתוף פעולה מול הרשויות המקומיות.

ניהול מצבי חירום על ידי אנשי מקצוע הוא לעיתים קרובות הדרך היחידה למנוע אסון. הניהול משלב בתוכו כלים מתחומי ידע שונים, הוא דורש ראיה בינתחומית רחבה והוא מחייב גם רקע עשיר וניסיון. זו הסיבה בגללה התרגול המעשי הוא חלק בלתי נפרד ממסלול ההכשרה של אנשי מקצוע עם תעודת ניהול מצבי חירום.

למה להכשיר מנהלי מצב חירום?

הכשרת מנהל מצב חירום מקנה לו את הידע הנדרש ברמה האקדמית והתיאורטית. היא מאפשרת לו לפגוש בצורה מבוקרת סיטואציות מבוקרות, ללמוד כיצד עליו להתמודד איתן ובמידת הצורך גם להפעיל מערכת שיקולים מורכבת מהרגיל. כמו כן, כדאי להכשיר מנהלי מצב חירום בשביל לפתח חשיבה חדשנית ולבחון תכניות התערבות מותאמות טרם הוצאתן לפעולה.

ניהול מצבי חירום מבוצע נכון להיום על בסיס שפה משותפת של כל הנוגעים בדבר. השפה הזו מוכיחה את עצמה בסוגים שונים של מצבי חירום ולעיתים קרובות היא מצילה חיי אדם. מעבר לכך, הניהול של מצב חירום כולל ארגון, הערכה וניתוח של עשרות נתונים בזמן אמת. זהו מקצוע ייחודי שמבוסס על הכשרה ארוכה ומושפע משינויים ומגמות ברמה עולמית ומקומית כאחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה