יום חמישי, 24 בנובמבר 2016

כל מה שצריך לדעת על לימודי הפקה מוסיקלית



לימודי הפקה מוסיקלית מיועדים למוסיקאים, יוצרים, מלחינים ובוגרי מגמות מוסיקה בבתי ספר תיכונים. גם חובבי מוסיקה ללא רקע יכולים מבחינה תיאורטית להצטרף למסלולי לימוד מן הסוג הזה, אך עליהם לעמוד בתנאי קבלה מסוימים. המסלול מיועד לכל מי שרוצה להתמקצע בתחום היצירה וההפקה וההשתתפות בו מותנית בדרך כלל מגיל 18 ומעלה. עם זאת, ניתן להעביר מקרים חריגים לאישור ועדה פדגוגית ולהצטרף למסלול גם בגילאים צעירים יותר.

המטרה של המסלול היא להכשיר מוסיקאים ויוצרים להפקה מוסיקלית ברמה הגבוהה ביותר. במהלך הלימודים נצבר ידע תיאורטי רב שמיושם בסדנאות פרקטיות. המסלול נמשך ברוב מוסדות הלימוד כשנתיים אקדמיות, שבתוכן שלושה ימי לימוד שבועיים. במסגרת ימי הלימוד גם נהנים הסטודנטים משילוב בין 12-16 שעות בכיתה לבין 10 שעות מינימום של תרגול באולפן.



חומרי לימוד ויתרונות בהשוואה למסלולים אחרים
מסלול קלאסי של לימודי הפקה מוסיקלית מחולק לתחומים שונים. התחומים הם מוסיקה, סאונד והפקה, טכנולוגיה והתנהלות בתעשייה. נושא המוסיקה לדוגמא עוסק בתיאוריה, הרמוניה ופיתוח שמיעה או עיבוד, לעומת נושא הסאונד וההפקה שעוסק בתורת הצליל, טכנאות אולפן וכן הלאה. לצורך השוואה, הנושא של טכנולוגיה עוסק בהכשרה מקיפה על התוכנות הקיימות בענף והנושא של התנהלות מתמקד בזכויות יוצרים, שיווק, יחסי ציבור וכדומה.

היתרון הכי גדול של לימודי הפקה מוסיקלית הוא השילוב בין הידע התיאורטי והמעשי. ניתן לנצל את הלימודים על מנת להשתלב בפרויקטים קיימים ולקצר את הדרך לקריירה מתגמלת. הקורס מועבר על ידי מרצים מהשורה הראשונה ומורים בעלי ניסיון מוכח. במסגרת לימודי הפקה מוסיקלית שמים דגש על יצירה והפקה, גם כדי לשמור על הסגנון האישי של כל סטודנט וגם כדי לפתח אותם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה