יום שלישי, 15 בספטמבר 2015

סייבר



סייבר – לוחמת רשת
סייבר היא לוחמה שמתקיימת ברשת. הפעולה מתבצעת על ידי המדינה או על ידי ארגון כשהמטרה היא לחדור לתוך מערכת מחשבים של מישהו שנמצא בצד היריב. היום המלחמה בארגונים או אפילו בין מדינות לא מתקיימת רק באופן פיזי אלא גם דרך פריצה למחשבים.

שמירה על המידע הקיים
כיוון שישנה מלחמת רשת בין גורמים שונים כמו מדינות וארגונים, כל אחד צריך להבין שכפי שהוא יכול ליצור בעצמו לוחמה נגד אחרים כך יכולה להיות גם לוחמה נגדו. לכן, כל אחד חייב להבין שאם יש לו מידע רגיש הוא צריך לדעת גם לשמור עליו כראוי. השמירה על המידע הקיים והגנה מפני סייבר היא לא עניין של מה בכך ואם יש צורך חייבים להתייעץ עם גורמים מוסמכים לקבלת עזרה ובניית מערך הגנה.

התייעצות מקצועית
כל ארגון חייב לדאוג לעצמו מכך בחינה אפשרית ומכל סכנה. כל אחד צריך להתייעץ עם הגורמים המוסמכים לכך איך הוא יכול להגן על עצמו. התייעצות מקצועית צריכה להתבצע בעזרת איש מקצוע שזה התחום שלו, שיש לו ידע בתחום ויש לו ניסיון בתחום הסייבר. כל ארגון יכול להתייעץ עם גורמים מקצועיים חיצוניים כשאלה מבצעים כמה פעולות כדי להגן על הארגון ובהם:

·       תשאול – על איש המקצוע או החברה שנותנת ייעוץ בהקשר ללוחמת הרשת לבצע תשאול מקיף של הארגון כשהארגון מצדו מעביר רק מידע שלא פוגע בו.
·       ניתוח נתונים – ניתוח נתונים חשוב מאד בהתמודדות סייבר כיוון שיש להבין מאיפה אפשר לפרוץ לנתוני הארגון.
·       מתן המלצות – מתן ההמלצות לביצוע הגנת סייבר מתבצע לאחר תשאול וניתוח של הנתונים שאותם אוספים.
·       ביקורות – לאחר תכנון ההגנה של הארגון ולאחר מתן המלצות שונות יכול המומחה בתחום לוחמת הרשת לבצע ביקורות בארגון על פי הדרישות של המקום.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה