יום חמישי, 30 בספטמבר 2010

קידום אתרים


קידום אתרים – טיפים לבעלי אתרים
זה לא שאני המומחה הכי גדול לקידום אתרים, אבל השנים לימדו אותי דבר או שניים בתחום. במקור אני איש הייטק ממוצע, מתכנת חצי-מוכשר שניסה בסך הכל לקדם את האתר של אשתו. לא משנה באיזה תחום היה האתר, אך נדרשה בו עבודת קידום לא מבוטלת.

בהתחלה זה היה מתסכל. השקענו בתכנים, שמנו תמונות, הזנו את המוצרים – אבל זכינו להתעלמות מעליבה ממנוע החיפוש של גוגל. אני זוכר שלקח לא מעט זמן עד שמנוע החיפוש של גוגל בכלל הואיל להכניס אותנו לסריקה שלו (חצופים...).

קריאת בלוגים
בכל מקרה לא התייאשתי, כי אני אוהב אתגרים. ידעתי בתוך תוכי שאם אחרים למדו את התחום הזה, גם אני יכול. שהרי קידום אתרים הוא לא תורה מסיני, בסך הכל מערכת עם חוקים משלה. ובכן כדי להתחיל ללמוד את התחום התחלתי לקרוא בתחום. כתבות קידום אתרים, בלוגים מקצועיים, פורומים וכו'...

קידום אתרים - עולם תוכן עצום
האמת שבהתחלה קיבלתי שוק מכמות התכנים בתחום של קידום אתרים. חלקם איכותיים יותר וחלקם פחות, אבל ראיתי שזה לא נגמר. לכן ניסיתי להבין בהתחלה מה הדברים הכי חשובים. בכל פעם למדתי עוד דברים חדשים, וניסיתי ליישם אותם באתר של אשתי.

צפיפות טקסט
אחד הדברים הראשונים שלמדתי בתחום של קידום אתרים הוא צפיפות טקסט. הרי גוגל מחפש תוצאות רלוונטיות למילות החיפוש. אם המילה 'תינוקות' מופיעה 10 פעמים באתר שלי אז כנראה שהאתר שלי רלוונטי לתחום. ככה עברתי על האתר ושיפרתי את צפיפות הטקסט בכל עמודי התוכן הפנימיים. האפקט היה לא רק בכלל. מעמוד ששי התקדמתי בחלק מהמושגים אל עמוד חמישי ואפילו רביעי.



כותרות
הבנתי שבסופו של דבר, גם הכותרות מלמדות את גוגל לא מעט עד כמה האתר רלוונטי לתחומים מסוימים. כלומר באתר בנושא תינוקות חשוב שהמושג 'תינוקות' יופיע בכותרת. יחד עם זאת אני סולד מאותם האתרים שמפציצים את מילות המפתח בכותרת. זה נראה לא טוב, משדר אגרסיביות ובסופו של דבר מרחיק אותי. למרות החוקים הבסיסיים של קידום אתרים, תמיד ניסיתי לשלב בעבודה הגיון שיווקי בריא. כותרת צריכה להיות אינפורמטיבית וממוקדת.

קישורים – הבסיס של קידום אתרים
האמת שהיה לי די מזל בתחום הזה, שכן קישורים נכנסים זה אחד הפרמטרים שגוגל מייחס לו הרבה חשיבות. לאח הקטן שלי היה אתר די חזק באותו הזמן. כלומר לפני שהתחלתי להתאמץ כבר קיבלתי קישור ראשון (עם PR 4!!!). בגדול הוצאתי קישורים לאתר בעיקר מפורומים רלוונטיים לתחום שלי. זה גם עזר לי להתקדם וגם הביא לי תנועה רלוונטית. כיף לעקוב אחר התנועה הזו באמצעות גוגל אנליטיקס.

פייסבוק
בצורה דומה, פייסבוק משמש אותי כיום להכנסת הרבה תנועה רלוונטית. אני לומד את התחום ומתפעל מכל הכלים שיש לו להציע. בזמן הקרוב אכתוב תובנות על קידום אתרים בפייסבוק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה