יום שני, 13 בדצמבר 2021

מחירי העברה

 

מחירי העברה ושירותים בולטים שניתן לקבל מיועצי מס

יועצי מס ורואי חשבון מרכזים סוגים שונים של שירותים תחת קורת גג אחת. כפועל יוצא מכך, אחת המחלקות של משרדי יועצי מס ורואי חשבון אמורה להתמחות בנושא הספציפי של מחירי העברה. כאשר המחלקה מתמחה בנושא של מחירי העברה, זה אומר שניתן לפנות אליה על מנת לקבל שירותים מגוונים.

המטרה העיקרית של התייעצות עם בעלי מקצוע מהתחום של ראיית חשבון וייעוץ מס היא לתכנן מדיניות מחירי העברה. בשביל לתכנן את המדיניות הזו, מביאים בחשבון את צרכי הארגון הרב לאומי ואת המס הבינלאומי שמשפיע עליו. אלו שיקולים קריטיים לקביעת מחירי העברה, משום שבסופו של דבר תהיה להם השפעה על המיסים שהארגון ישלם – או במילים אחרות, על הרווחים של הלקוחות של משרדי ראיית חשבון ויועצי מס.



החשיבות של מחירי העברה

את החשיבות של מחירי העברה ניתן לראות גם בשאר השירותים הניתנים על ידי רואי חשבון, יועצי מס ובעלי מקצוע רלוונטיים. כך למשל יש את השירות של חקר שוק, שמטרתו היא לבחון את מחיר השוק הרלוונטי ביחס למקובל בענף ובתחום. אם רוצים לקבוע מחירי העברה הגיוניים ולבצע תיעוד נאות שיהיה מקובל על רשויות המס והמשפט, זה קריטי לבצע את חקר השוק הזה כמה שיותר מוקדם ובצורה אמינה ומבוססת.

לשם השוואה, שירותים אחרים שקשורים לתחום של מחירי העברה כוללים הכנה לביקורות של רשויות המס בארץ ובעולם. במקרים כאלה, הדגש הוא לא בהכרח על האופן שבו קובעים מחירי העברה מראש, אלא על מה שניתן לעשות על מנת לנמק את ההחלטה בעתיד. גם פה, מעורבות של בעלי מקצוע היא אינטרס מובהק של כל ארגון עם פעילות בינלאומית כזו ואחרת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה