יום שלישי, 29 ביוני 2021

חברות ארנק

 

כל מה שצריך לדעת על חברות ארנק

הקמת חברות ארנק היא פעולה שכיחה יותר מכפי שנהוג לחשוב. על אף העובדה שהמחוקק עשוי להתייחס בחשדנות למצב שבו אדם פרטי מקים חברה ולא מייצר היקף פעילות מספיק גבוה שמצדיק אותה, יש יותר ויותר אנשים שמבינים את היתרונות של הקמת חברות ארנק. בפועל, מטרת העל היא כמובן להקים חברות ארנק ולצמצם את חבות המס. אבל כדי שזה יקרה, גברים או נשים שחושבים על הקמת חברות ארנק חייבים להביא בחשבון את מערכת השיקולים המלאה.

הדבר הראשון שאותו כדאי לבדוק אם רוצים לדעת האם משתלם להקים חברות ארנק זה כמובן את מדרגות המס. מצד אחד, יש את המיסים שמוטלים על עובדים שכירים מתוקף החוק. מצד שני, יש את מס החברות שהוא אחיד וחל על כל החברות במשק ובכל מדינה בעולם בהיקף מעט שונה. אז אם מדרגות המס של השכיר למשל גבוהות יותר מהמיסים שאותם הוא יצטרך לשלם בתור בעלים של חברה בע"מ, יכול להיות שהקמת חברות ארנק תהיה פעולה מומלצת.



מתי לא משתלם להקים חברות ארנק?

הדברים האחרים שצריך לבדוק באים לידי ביטוי באופן ההתנהלות השוטף של חברות ארנק. כמובן שכל אחד ואחת מאיתנו רוצים לצמצם את חבות המס שלהם עד כמה שאפשר ורובנו גם מאוד משתדלים לעשות את זה אך ורק באופן חוקי, אולם זה לא תמיד אפשרי. יתרה על כך, המחוקק עצמו מתייחס בצורה גמישה אל הנושא של הקמת חברות ארנק ולכן לעיתים הפעולה הזו עלולה לגרום יותר נזק מאשר תועלת.

הפתרון הוא להתייעץ עם בעלי מקצוע. לגבי חברות ארנק, בעלי המקצוע הרלוונטיים יהיו רואי חשבון, יועצי מס וחברות ניהול שזו ההתמחות שלהן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה