יום שלישי, 12 בדצמבר 2017

מהי ועדת ערר על המרב"ד?



ועדת ערר היא הערכאה הנמצאת מעל המרב"ד - המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, ומתוקף כך בסמכותה לדון בערעורים שהוגשו על החלטות המרכז הרפואי לבטיחות בדרכים. הועדה דנה בכל ערעור של כל נהג או מבקש רישיון נהיגה שהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים החליט מסיבה כלשהי שאינו כשיר לנהיגה, ובכך לשלול את רישיונו, או למנוע ממנו להוציא רישיון חדש. ועדת ערר על המרב"ד רשאית לדחות את הערעור המוגש על ידי הנהג, ובכך לקבל את החלטת המכון הרפואי, אך בסמכותה גם לקבל את הערעור על החלטת המרב"ד בצורה מלאה, בצורה חלקית, או לקבל החלטה אחרת לחלוטין.

הגשת ערעור לועדת ערר
ועדת ערר תל השומר, שהיא ועדת ערר על המרב"ד, מתכנסת בהרכב של שלושה רופאים, אשר מחליטים יחדיו בדבר דחיית הערר או קבלתו הערר. ערר על החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, יש לשלוח תוך 30 יום מיום קבלת ההחלטה. את הערר צריך לשלוח בכתב בדואר רשום, יחד עם שובר אגרת הערר המשולמת. את אגרת הערר ניתן לשלם באשראי או במזומן, באינטרנט או בבנק הדואר בהתאמה. בזמן תהליך כתיבת הערר, ניתן להעזר בעורך דין מנוסה, אך אין זאת חובה. כמו כן, לפני כתיבת הערר והגשתו, יש לבחון את כל התיעוד הרפואי והבדיקות הרפואיות שעליהן התבסס המכון הרפואי בהחלטתו. במרבית הפעמים יש להיעזר במומחה רפואי או רופא שיוכל לספק חוות דעת מקצועית והכרחית לערר, וידע להסביר את החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. 

האם כדאי לנסות ולהגיש ערר?
במקרה בו לא נגיש ערר אל ועדת ערר על המרב"ד, יגזר עלינו להמתין במשך שנה לבדיקה רפואית חוזרת, ועוד כשלושה חודשי המתנה לזימון ולסיכום התיק. הגשת ערר על החלטת המרב"ד עשויה לקצר את משך ההמתנה בצורה משמעותית, כך שכדאי לנסות ולהגיש ערר לועדת ערר על המרב"ד.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה