יום שלישי, 24 בנובמבר 2015

שאלות נפוצות על שיפוצים בבית



כל מי שחושב לבצע שיפוצים בבית מעלה שאלות רבות על התהליך. השאלות נפוצות ואפשר לרכז אותן ולקבל את התשובות שמקלות על בחירת בעל המקצוע המתאים לביצוע העבודה ומאפשרות לדעת כי העבודה שעומדת להתבצע היא אכן העבודה הטובה ביותר.

למי מותר לבצע שיפוצים?
שיפוצים בבית הם מושג כללי והוא יכול להתייחס לשינויים של הבית כולו. אפשר לעשות שיפוצים בחדרי המקלחת, במטבח, בחדרים והם יכולים לכלול בניה נוספת, שינויים במבנה או רק תיקונים. לכן, רגע לפני שמבררים למי מותר לבצע את השיפוץ יש לדעת מה נדרש לו. ככלל חשוב לדעת כי כל עבודת שינוי ושיפוץ בבית אשר מעורבת בה מערכת החשמל או מערכת המים מחייבת אנשי מקצוע מוסמכים לכך, כאלה שעברו הכשרה לעבודה המדוברת. במקרים של שינויי מבנה יש לבחון אם יש צורך באישורים מתאימים מבחינה הנדסית וביצוע תכניות לפני שיוצאים לדרך ומכניסים אנשי מקצוע.




מה קובע את המחיר של השיפוץ?
מה שקובע את המחיר של השיפוץ הוא העבודה שצריכה להתבצע, החומרים שמשתמשים בהם, הגימורים ואופי העבודה. אופי העבודה יכול להתייחס לזמן שיש לצורך ביצוע השיפוץ ואנשי המקצוע שצריכים להיות מעורבים במהלכו. בכל מקרה, לפני שמבצעים שיפוצים בבית מומלץ לקבל הצעת מחיר או כמה הצעות מחיר מפורטות ולבחון בקפידה את כל הפרטים שמוצעים.

כיצד מתכננים את השיפוץ?
תכנון שיפוצים בבית יתבצע לרוב על ידי בעל מקצוע מוסמך בתחום התכנון כמו למשל מעצב או אדריכל ועם זאת במקרים של שיפוצים מינימליים ושינויים שאינם גדולים יכול להיות שבעל המקצוע המבצע את השיפוץ ייתן המלצה כיצד לעשות אותו. בכל מקרה כדאי מאד שיהיו תכניות לשיפוץ כחלק בלתי נפרד מהצעת המחיר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה