יום שבת, 26 באוקטובר 2013

רופאי שיניים



ההבדל בין רופאי שיניים לרופאים אחרים

אין זה סוד כי רבים תוהים על ההבדלים בין רפואת שיניים לבין תחומי רפואה אחרים אשר מן הסתם מהווים חלק מחיינו אם נרצה בכך ואם לא נרצה בכך מן הסתם. אם כן, נראה כי מלבד אספקטים מקצועיים, ניתן להרחיב ולחדד מספר מאפיינים אשר עוזרים לזהות את הייחודיות של רופאי שיניים בארץ ובעולם כולו על פני תחומי הרפואה האחרים שאנו מכירים. 

גיל ועלות הטיפולים 

רופאי שיניים הם בין בעלי המקצוע היחידים אשר מלווים אותנו כבר מגיל צעיר. מטבע הדברים ילד פוגש רופא שיניים עם צמיחת השן הראשונה, מקבל הפניה מרופא משפחה ומבצע ביקורים שוטפים במרפאה עד תום גיל ההתבגרות לצורך העניין. יש מקרים בהם מתעוררות בעיות שונות כאלה ואחרות בחלל הפה ואז נדרשים הרופאים להציע פתרונות מיוחדים ביותר ללא כל צל של ספק. מן הבחינה הזו יש לרופא שיניים מעמד מיוחד ביותר לכל הדעות, וכמו כן גם יוצא דופן. שנית, העלות של טיפולי שיניים גבוהה יותר מטיפולים רפואיים אחרים. זו הסיבה כי כדאי לבחור היטב את הרופא ואת המרפאה, לקבל המלצות ולברר לגבי פוליסות ביטוח רלוונטיות אשר יכולות לכסות את ההוצאה.
 
ההיבט האסתטי

הבדל נוסף בין רופאי שיניים לרופאים אחרים קשור להיבט האסתטי. חלק בלתי מבוטל מרפואת שיניים נקרא "אורתודנטיה" ובו הדגש הוא על יישור שיניים, מחקר וטיפול של פגמים בסגירת הפה. זהו תחום התמחות בעל חשיבות אסתטית ורפואית, עם שיטות טיפול רבות. מטופל יכול לשלב טיפול שיניים אצל רופא ואורתודנט בעת ובעונה אחת, או לבחור להתחיל מראש את הטיפול במרפאה אחת.

כך מתגברים על החשש

אי אפשר לדבר על ההבדל בין רופאי שיניים לבין רופאים אחרים מבלי להזכיר את נושא החשש. מטופלים בכל הגילאים פוחדים להגיע אל רופא ולטפל בשיניים שלהם, בין היתר בשל עשרות מיתוסים נטולי בסיס. קשה למצוא תחום רפואה אשר ממנו חוששים המטופלים יותר מאשר רפואת שיניים. מומלץ להגיע אל פגישת ייעוץ ולהתגבר על החשש הזה לפני שנוצרים נזקים בלתי הפיכים. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה