יום ראשון, 8 באוגוסט 2021

סקר סיכונים

 

מדוע צריך לבצע סקר סיכונים לכל סוג של ארגון?

כל סוג של ארגון עומד בפני סיכונים מסוימים. אמנם יש הבדל בין סוגי הארגונים ולכן גם בין סוגי הסיכונים, אבל הדגש הוא על האיומים החיצוניים שעלולים לפגוע בעובדים, בשירות, במוצר או בלקוחות – גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך. אם רוצים להקדים תרופה למכה, מה שאפשר ורצוי לעשות זה לערוך סקר סיכונים מסודר. באמצעות סקר סיכונים מן הסוג הזה, ניתן להצביע על האיומים ועל נקודות התורפה הבטיחותיות כדי לתקן אותם כמה שיותר מהר.

המשמעות של סקר סיכונים היא למעשה ביצוע של תהליך מסודר שמבוסס על מתודולוגיה ידועה. במסגרת המתודולוגיה הזו, בוחנים כל הזמן איזה סיכונים או איומים קיימים ומה הרמה שלהם ביחס לליבת הפעילות של הארגון. לאחר מכן, בודקים מה היקף הפגיעה הפוטנציאלי במימוש המטרות של הארגון ובאיזה אופן כדאי לפעול על מנת למנוע זאת.



מתי כדאי לבצע סקר סיכונים?

החשיבות של סקר סיכונים יכולה גם להסביר למה כדאי לבצע אותו בתדירות גבוהה. בניגוד למה שנהוג לחשוב, הסיכונים הנשקפים לכל סוג של ארגון הם לא פאסיביים אלא אקטיביים. בגלל האקטיביות של הסיכונים הללו, מאוד חשוב להתייחס אליהם בצורה תקופתית ואף לעדכן את האופן שבו מתכננים להתמודד איתם. למזלם של בעלי עסקים וחברות, יש כיום פתרון מסודר שמאפשר לבצע סקר סיכונים יחד עם עוד שירותים ביטחוניים.

גורם שמתמחה בייעוץ ביטחוני יכול לבצע עבור כל סוג של ארגון סקר סיכונים מקיף. באמצעות ביצוע של סקר סיכונים באופן הזה, ניתן לחלץ מסקנות קונקרטיות ולהצביע על דרכי פעולה מומלצות. תודות לאמינות של סקר סיכונים שמבוצע על ידי גורם שמתמחה בייעוץ ביטחוני, רמת האיום יורדת משמעותית ומהר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה