יום ראשון, 9 במאי 2021

תקן אבטחת מידע

 

מה עושים עם תקן אבטחת מידע?

ארגון שמשיג תקן אבטחת מידע יכול להשתמש בו על מנת להרוויח כמה יתרונות מאוד משמעותיים. קודם כל, המשמעות של תקן אבטחת מידע היא שהארגון שומר בצורה תקינה על המידע שנמצא ברשותו. מלבד השמירה על המידע הקיים, התקן מתאר את היכולת של הארגון לאבטחת אותו ולמנוע גניבת מידע, זליגת פרטים רגישים, העברת מודיעין עסקי לחברות מתחרות וכן הלאה. אצל ארגונים שונים בתקופה המודרנית, תקן אבטחת מידע הוא עניין קריטי בעל משמעות מסחרית ושיווקית.

חוץ מזה, מה שארגון יכול לעשות עם תקן אבטחת מידע הוא להדריך את העובדים. היות ואחת המטרות של תקן אבטחת מידע היא לכתוב נהלים שיעזרו לארגון לבצע התאוששות עסקית במקרה של אסון, כדאי שהעובדים יהיו מודעים לכלים שעומדים לרשותם. אבל כדי שמנהלי הארגון עצמם יידעו מהם אותם כלים, יש צורך לאמץ כמה שיותר מוקדם את תקן אבטחת המידע.



תקן אבטחת מידע כתנאי סף לעמידה במכרזים

האמת היא שהתועלת הכי ברורה של תקן אבטחת מידע בא לידי ביטוי כאשר הארגון מעוניין לעמוד למכרז. אם ארגון מסוים רוצה לעמוד במכרז של רשות ממשלתית או ציבורית, יכול להיות שידרשו ממנו לעמוד בתקן אבטחת מידע מחמיר ומעודכן. באמצעות תקן כזה, מי שמנהל את המכרז יכול לדעת שהארגון אכן עשה את המאמצים שמצופים ממנו כדי לשמור על המידע ולנהל אותו בצורה כמה שיותר מאובטחת.

תקן אבטחת מידע הוא כלי יעיל לא פחות מאשר דרך מצוינת להתייחס באופן כללי לתחום של אבטחת מידע. באמצעות עמידה בתקן הזה, ניתן כיום לשפר את מערך האבטחה של הארגון. אם מוסיפים לזה את היכולת להשתמש בתקן כדי להשתתף במכרז, מבינים את יתרונותיו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה