יום ראשון, 19 ביולי 2020

מחירי העברה

מהם מחירי העברה וכיצד הם משפיעים על היבטי מיסוי?
קביעת מחירי העברה משפיעה על חבות המס של הצדדים המעורבים בעסקה. בגלל שהדרך לעקוב אחר חבויות המס היא לבדוק לא רק את ההכנסות וההוצאות אלא גם את מחירי העסקאות, יש משמעות גדולה לאופן שבו קובעים אותם.
בנוסף, מחירי העברה מאפשרים לבצע תכנון מס כאשר עורכים עסקאות בינלאומיות. בגלל היבטים שונים של אמנות מס, אפשר להשתמש במחירי העברה מסוימים כדי להגדיל את חבות המס במדינה מסוימת – למשל כזו שבה שיעורי המס נמוכים – אך לצמצם את חבות המס במדינות אחרות.
הדבר החשוב ביותר הוא להתנהל באופן חוקי גם סביב הנושא של מחירי העברה. על אף שמדובר על פעולה לגיטימית לחלוטין ואף על כזו שיכולה להתבצע בליווי של יועצי מס, אנשי מקצוע, רואי חשבון, עורכי דין ועוד, רבים מבין בעלי העסקים עורכים טעויות כאשר הם מנסים לערוך אותה. לכן, רצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע בשלבים שונים של קביעת מחירי העברה ולא לקחת סיכונים מיותרים.

כך קובעים מחירי העברה
מחירי העברה שנקבעים על פי החוק צריכים לעלות בקנה אחד עם התקנות הרלוונטיות לכל תחום. ברמה הבסיסית ביותר, מחירי העברה הם עניין פשוט כי משתמשים בהם בשביל לדעת כמה ולמי לשלם את סכום הכסף הנקוב. אף על פי כן, יש המון דרכים לקבוע את מחירי ההעברה וגם הבדלים שאליהם חשוב להתייחס.
בסופו של דבר, קביעת מחירי העברה על פי התקנות בחוק היא חלק בלתי נפרד מכל סוג של התנהלות עסקית – גם ברמה המקומית וגם ברמה הבינלאומית. מהרגע שבו מחליטים לקבוע את מחירי ההעברה הללו באופן שיצמצם את חבות המס, רצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע שבקיאים בנושא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה