יום שבת, 22 בדצמבר 2018

אי התאמה אישיותית


אי התאמה אישיותית היא ביטוי כולל מאוד שלמעשה פוסל את רישיון הנהיגה שלכם בצורה מלאה או חלקית. המכון הרפואי לבטיחות בדרכים משתמש בטענה זו רבות אך כדי להבין אותו טוב יותר, יש צורך לספק כמה דוגמאות. הנה שלוש דוגמאות לאי התאמה אישיותית לנהגים שונים.

אי התאמה אישיותית בגין התמכרות לאלכוהול
אי התאמה אישיותית יכולה להתקבל בגין התמכרותו של הנהג לאלכוהול או לסמים. אלכוהול וסמים יכולים לפגוע באופן משמעותי ביותר בכישורי הנהיגה שלו ולא משנה כמה עבירות הוא ביצע בעבר או אם אין לו בעיות בריאותיות אחרות כלל. ברגע שהוא מתחיל תהליכי גמילה כלשהם או שמגלים שיש לו בעיות עם אלכוהול, כמו למשל במהלך טיפול סוציאלי, יכולים לפסול את הרישיון שלו ויש בכך היגיון רב. עם זאת לא תמיד זה נכון ולעתים הוא כבר נגמל מכך ולכן אין בכך כל הצדקה.




אי התאמה אישיותית בשל טיפול פסיכיאטרי
אי התאמה אישיותית יכולה לעלות גם כאשר ישנה בעיה פסיכיאטרית. אמנם יש בעיות רפואיות רבות שיכולות לגרום לשלילת רישיונות של הנהג אך בכל זאת אי אפשר להתעלם מהעובדה שבעיות נפשיות מסוכנות באותה המידה. ברגע שישנה בעיה נפשית כלשהי כמו למשל סכיזופרניה, נטיות אובדניות ואפילו התקפי זעם בלתי נשלטים, יש סיכוי שזה יהיה מסוכן כשהוא יעלה על הכביש.

אי התאמה אישיותית בשל עבירות נהיגה רבות
אי התאמה אישיותית יכולה להיות אפילו בשל ההיסטוריה התעבורתית שלו בלבד. במצבים בהם יש נהגים שעשו עבירות קשות רבות בעבר יש סיכוי שהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים לא יסכים לספק להם רישיון נהיגה. יכול להיות שהוא יפסול את הרישיון לחלוטין ויכול להיות שהוא יעשה זאת באופן חלקי כאשר הנהג ינסה לקבל רישיון על אוטובוס או משאית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה