יום שבת, 24 באוקטובר 2015

מהי מוזיקה אלקטרונית?



מוזיקה המנוגנת באמצעים אלקטרוניים מבוססת בין היתר גם על שימוש בתוכנות מחשב. מוזיקה מן הסוג הזה מושמעת ברחבי העולם כבר מאז שנות ה-40 של המאה הקודמת, אך בשנים האחרונות היא זוכה לעדנה מחודשת. ראשית, בעזרת מוזיקה אלקטרונית ניתן להגיע למקצבים ייחודיים. הכלים הדומיננטיים המשמשים ליצירת המוזיקה הם סינתיסייזר, מחשב, מכונת תופים וסמפלר, אך ניתן לשלב אותה גם עם כלים אחרים. הדגש הוא על התאמה של הקצב לכלים ועל שילוב בין ז'אנרים וסוגות.

שנית, ההצלחה של מוזיקה אלקטרונית נובעת מהאופן בו מתחברים אליה קהלי יעד שונים. המוזיקה לא מיועדת רק לצעירים. היא מקובלת גם בקרב מבוגרים ואפילו בגיל הזהב יש רבים שנעזרים בה על מנת להירגע ולנוח. המוזיקה מתכתבת עם סגנונות קלאסיים כמו ג'אז ופיוז'ן ואמנים שמייצרים אותה מופיעים מול מאות אלפי אנשים.



אנשי מקצוע בתחום של מוזיקה אלקטרונית
אי אפשר לדבר על מוזיקה המנוגנת באמצעים אלקטרוניים מבלי להזכיר את אנשי המקצוע שעוסקים בתחום. אנשי מקצוע מן הסוג הזה עוברים הכשרה ארוכה, צוברים ניסיון ויש להם את היכולת לשלב בין כלים ממוחשבים ופיזיים. אנשי המקצוע הבולטים הם כמובן תקליטנים. אלו חובבי מוזיקה שמכירים ז'אנרים שונים ויודעים כיצד להשתמש בהם. תקליטן ברמה גבוהה גם יוצר בעצמו מוזיקה ובין היתר הוא מנצל את המאפיינים הייחודיים של אורגן חשמלי, דוגם צלילים, מכונת תופים, מערבל אותות ומקלדת אלקטרונית או סינתיסייזר.

אפשר לזהות בקלות את הקצב וההרמוניה של מוזיקה המנוגנת באמצעים אלקטרוניים. האמצעים משפיעים בצורה ברורה על המוזיקה והם קובעים כיצד אפשר יהיה לשלב אותה עם סגנונות אחרים. מוזיקה אלקטרונית מזוהה עם העידן המודרני וסביר להניח שהיא תמשיך להיות חלק מהסצנה גם בעתיד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה