יום חמישי, 4 במרץ 2021

תקן ISO 22301

 

הערך המוסף של תקן ISO 22301

תקן ISO 22301 הוא בעל ערך מוסף עבור כל סוגי הארגונים. מבחינה פרקטית, תקן מן הסוג הזה יכול למשל לעשות את ההבדל בין ארגון שמתאושש מהר ממצבי אסון לבין ארגון שמאבד לקוחות וספקים למתחרים שלו. מבחינה תאורטית, לתקן יש משמעות רבה כי הוא קובע באיזה אופן תנוסח תכנית המשכיות עסקית ומה היא תכלול. במילים אחרות, זהו תקן שאותו כדאי לכל ארגון להכיר ולאחר מכן אף להטמיע במערכות הניהול השונות.

תקן המשכיות עסקית, שמכונה כאמור גם תקן ISO 22301, נועד לתכנן את מדיניות הארגון ואת אסטרטגיות הפעולה שלו. אבל בניגוד לתכנון של מדיניות הארגון ואסטרטגיות הפעולה שלו בשגרה, כאן הדגש הוא על תכניות ואסטרטגיות כאלה בחירום. יתרה על כך, מצבי משבר וחירום הם חלק בלתי נפרד מהחיים של כל ארגון – לכן תכניות או אסטרטגיות כאלה הן לא פריבילגיה אלא כלי התמודדות בסיסי ונפוץ.



מה עושים עם תקן ISO 22301?

תקן ISO 22301 שמוטמע בצורה נכונה בתוך מערכות הניהול הקיימות יכול לסייע להכין תכניות מתאימות ואף לתרגל אותם. זה למעשה השילוב האופטימאלי בין ההיבט התאורטי והפרקטי של התקן, כמו גם מה שמעיד על הערך המוסף שלו בהשוואה לתקנים אחרים. בהמשך, אפשר אף לנצל את התקן כדי להמשיך ולשפר באופן מתמיד את היכולת של הארגון להתמודד עם מצוקה.

מה שקורה בפועל הוא שמטמיעים את תקן ISO 22301 בשלב מוקדם ומכשירים אנשים מתאימים להתמודדות עם תקריות שונות. לאחר מכן, מתכננים את המדיניות של הארגון ואף את אסטרטגיות הפעולה שלו לפי הנושא של המשכיות עסקית. ככל שפעולות אלו מבוצעות בצורה יותר מקיפה ומבוססת, כך ההתמודדות עם המשבר מהירה ואפקטיבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה