יום שני, 16 בנובמבר 2020

אמנות מס

 

היתרונות של אמנות מס

אמנות מס מגלמות בתוכן שורה ארוכה של יתרונות מאוד משמעותיים. קודם כל, אמנות מן הסוג הזה הן פחות או יותר הכלי היחיד שעומד לרשות מדינות שבתחומים שלהן מתנהלים עסקים גלובאליים. בניגוד לעסק מקומי שאחריו קל יחסית לעקוב ויש הנחיות ברורות לגבי האופן שבו גובים את המס עבור ההכנסות שלו, בשוק הגלובאלי והבינלאומי זה ממש לא ככה. אז על מנת שלמדינות המעורבות יהיה אינטרס להמשיך את הפיתוח, הן משתמשות באמנות מס.

אמנות מס גם משרתות שתי מטרות שונות: מצד אחד, המטרה של אמנות מס היא למנוע כפל מס ומצבים שבהם נישומים צריכים לשלם פעמיים על אותה הכנסה. מצד שני, האמנות משקפות את ההסכמה של המדינות עצמן בדבר חלוקת זכויות המיסוי. אז על פניו, יש כאן אפילו אינטרסים שותפים – כמו הניסיון של המדינה לייצר לעצמה הכנסות לעומת הניסיון של הנישומים לחסוך בהוצאות. בפועל, שני הצדדים פוגשים אינטרס משותף באמצעות אמנות מס.



מה עומד מאחורי אמנות מס?

היתרון של אמנות מס בא לידי ביטוי בכך שהן משקפות את ההסכמה בין המדינות. בזכות אמנות כאלה, אפשר לדעת שיש מדינות שקיימת ביניהן הסכמה לגבי האופן שבו מחלקים את זכויות המיסוי או קובעים קדימות בשאלה איזה נישום משלם לפני נישומים אחרים. עם הזמן, אלו בדיוק הדברים הקטנים שעושים הבדל גדול באופן שבו המדינה יכולה לגייס משאבים.

המשאבים הכספיים המגויסים על ידי המדינות שחותמות ביניהן על אמנות מס יכולים לשרת את כלל הציבור והאזרחים. אם המדינות רוצות שבעלי עסקים ימשיכו לפעול בתחומים שלהן, הן צריכות לייצר עבורן מצב ברור שבו הם יודעים למי הם משלמים מיסים ולמי לא – וזה התפקיד של אמנות מס.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה