יום רביעי, 11 במרץ 2020

היתרונות של מעלון

היכרות עם ההבדלים בין מעלון לבין מעליות יכולה לסייע לבעלי מוגבלויות, מבוגרים וקשישים. במקביל, הבדלים מן הסוג הזה חשובים עבור נציגים של מוסדות ציבור או בתי עסק שרוצים לעמוד בתקנות הנגישות. בגלל שנגישות של בתי עסק ומקומות ציבוריים היא חובה על פי חוק, צריך לדעת מה התפקיד של כל מעלון וכיצד משתמשים בו. לאחר מכן, ניתן להיכנס לעובי הקורה ולהשוות בין סוגי מעלונים ודגמים שונים.

ההבדל בין מעלון ומעלית הוא בגודל. בעוד מעלית אמורה להספיק כפתרון שינוע והרמה או הורדה של כמה אנשים בעת ובעונה אחת, מעלון בדרך כלל מתאים לאדם אחד בלבד. כאשר המעלון מבצע את תפקידו, הוא מסייע לבעלי מוגבלויות לעבור בין מפלסים ואף מאפשר להם להביא לידי ביטוי את הנחיות הבריאות של הרופא.

במילים אחרות, מעלון הוא פתרון שמיועד עבור קשישים, מבוגרים ובעלי מוגבלויות – בעוד מעליות מיועדות בעיקר לאנשים שלא צריכים סיוע או אביזרי עזר לצורך ניידות. מצד שני, זה לא אומר שגם אנשים בלי בעיות ניידות לא יכולים להשתמש במעלון ביתי.


היתרונות של מעלון
מעלון ביתי הוא מסוג המוצרים שמשפרים את איכות החיים עבור כל מי שמשתמש בהם. קודם כל, מעלון מדרגות למשל מגיע במגוון תצורות לנגישות מקסימאלית ולכן שילוב שלו בחלל הפנים של הבית לא בא על חשבון מקום פנוי. אם משלבים בצורה נכונה את המעלון המתאים, מרוויחים המון חלל פנוי שבו אפשר להשתמש ונגישות גבוהה גם לקומות גבוהות וגם לקומות מרתף וקומות תחתונות.
מעבר לכך, אפשר לבחור כיום בין מעלון ביתי שמבוסס על פלטפורמה של מעלון משטח, מטפס מדרגות שמכונה גם "זחליל" וכמובן מעלון כיסא בטיחותי ונוח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה