יום שני, 2 ביולי 2018

אי התאמה אישיותית


ישנן סיבות רבות בגינן רישיונו של נהג נפסל או שהוא אינו מקבל אישור להוציא רישיון
בכדי להבטיח את בטיחות השימוש בדרכים, משרד התחבורה והרישוי וכן מערכת בתי המשפט עושים הכל בכדי להעריך את יכולתו הנפשית והבריאותית של כל נהג בכל הקשור לנהיגה על כלי רכב שונים. לאור האמור, ישנם מקרים רבים בהם רישיונו של נהג נפסל בשל מצבים אלו, או שנהג כלל לא מקבל אישור להוציא רישיון היות והוא עלול להוות סכנה לעצמו ולאחרים. אחד המקרים הנפוצים הינו פסילת רישיון בגין אי התאמה אישיותית. 

אילו מקרים נחשבים קבילים לאי התאמה אישיותית ופסילת רישיון?
·         בעיות פסיכיאטריות: אחד המקרים הנפוצים של אי התאמה אישיותית הינו בגין בעיות פסיכיאטריות. בעיות אלו נעות על ספקטרום רחב, כאשר לא כל המצבים מחייבים פסילת רישיון. למרות האמור, מצבי קיצון כגון חרדות חמורות, נטיות אובדניות, איבוד קשר עם המציאות ועוד יובילו לפסילה מסוג זה.
·         עבירות קודמות: נהגים אשר צברו מספר רב של נקודות ברישיונם, הורשעו בנהיגה בשכרות או עברו עבירות חמורות אחרות עלולים להיות מואשמים בין היתר באי התאמה אישיותית, ורישיונם יפסל באופן מידי. פסילות אלו יכולות להיות קצובות בזמן או קבועות, כתלות ברמת החומרה.
·         מצב בריאותי: מצבים בריאותיים שונים מובילים להכרזה על אדם מסוים כבעל אי התאמה אישיותית, בייחוד כאשר ישנו דיווח על המצב הבריאותי לגופים כגון משרד הבריאות או המוסד לביטוח לאומי תוך ניסיון הסתרה של המצב ממשרד הרישוי. 




אי התאמה אישיותית נועדה בכדי לשמור על הדרכים בטוחות לשימוש
באמצעות פסילת רישיונות בגין אי התאמה אישיותית, משרד התחבורה והרישוי משפרים את יכולתם לשמור על הדרכים בטוחות ומורידים מן הכביש נהגים המהווים סכנה מסוימת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה