יום שלישי, 18 ביולי 2017

התאוששות מאסון DRP



אסונות הינם מקרים סברים שכל עסק חייב להיערך אליהם
אי אפשר לומר שאסונות הם חלק מהשגרה, כי הם מה שמפר את השגרה, אך הכוונה באימרה זו היא שאסונות קיימים בכל מקום ובכל זמן, ומתרחשים מידי יום. בעלי עסקים נבונים יודעים שאסון עלול לפקוד את בית העסק, החברה או הארגון אשר בבעלותם בכל יום. אך היום לא צריך לשבת ולחכות שהאסון יכה, ניתן להתכונן אליו בצורה מיטבית ולגרום לכך שהעסק יעבור את האסון עם כמות נזקים קטנה יחסית במובן כלכלי. בכדי להתכונן לאסון בצורה הטובה ביותר על כל עסק לבנות תוכנית התאוששות מאסון DRP.



תוכנית ההתאוששות מאסון היא קריטית בעבור כל עסק
 
אסונות עלולים להתרחש כל יום ואין לדעת מי הולך להיות הקורבן הבא, האסונות שעלולים לפקוד עסק יכולים להיות שריפות, רעידות אדמה, שטפונות, פיצוצים ועוד רבים. כל אחד מאסונות אלה הוא בעל פוטנציאל השבתה וגרימת נזק רב לעסק. בכדי להתמודד עם אסונות מהסוג הזה בצורה הטובה ביותר קיימות היום תוכניות התאוששות מאסון לעסקים DRP (Disaster recovery plan). תוכנית אלו מאגדות בתוכם את כל מה שעסק חייב לדעת על התמודדות עם אסון. החל מהמסמכים הרלוונטים לכל מקרה, מדיניות ונהלים שונים שעל העסק לפעול לפיהן וכן תוכנית לצמצום הנזק של העסק וחזרה מהירה ביותר לשגרת עבודה מסויימת.

התוכנית שמה דגש על הטכנולוגיה של כל עסק, טכנולוגיה שעסקים לא ירצו לאבד, לכן כחלק מהתוכנית נבנות טכנולוגיות אלטרנטיביות למקרה אסון. תוכנית התאוששות מאסון יכולה להציל עסק מפשיטת רגל, בעלי עסקים רבים איבדו את העסקים שלהם בעקבות אסונות שלא ניתן לצפות. אמנם עדיין לא ניתן לצפות אסונות מסוג זה אך ללא ספק ניתן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה