יום שני, 29 בספטמבר 2014

ניהול משברים בשעת חירום



רגעים קשים או משברים בחיינו יכולים לקרות בגלל אנשים אחרים שרוצים להרע במכוון ואף שלא במכוון או מכוח האינרציה של כדור הארץ שיכול להפתיע אותנו ברעידות אדמה או בנזקי מזג אוויר חמורים. ברגעים אלו ודומיו נזדקק למישהו שיבוא להציל אותנו והכוונה היא לא לסופרמן. 

מה צריך שיהיה לך
ניהול משברים בשעת חירום בתחום המדיני דיפלומטי הוא לא היחיד, הוא בהחלט גם מתקיים בתחום העסקי חברתי והאישי. מדינות וחברות ענק נכשלו בגלל שלא היה שם מישהו שידע לנהל את המשברים בצורה אופטימאלית, אנשים התמוטטו אחרי אובדן קשה כי לא היה מי שילווה אותם נכון ובצורה יעילה. בשביל לדעת לנהל משבר ולצאת ממנו צריך להיות קודם כל בעל קור רוח ותעוזה יעיל ואפקטיבי מתוך המערכת, בעל ידע מקיף ונרחב בכל נושא, הכרת תקנות של שעת חירום על בוריה וצוות נאמן של אנשים מקצועיים במקום.

הכשרה
כל מקום המכבד את עצמו יעביר את צוות עובדיו קורס ניהול משברים בשעת חירום שם הם יקבלו כלים ומיומנויות ניהוליות בעת משבר. משבר יכול מצב שבו יש חשש לחיי אדם, אסון טבע, אירוע טרגי, בתחום הקהילה, מדינה ואפילו אישי. ניהול משברים בשעת חירום יש לנהל בקור רוח עם תכנון אסטרטגי נכון. ניהול משברים בשעת חירום בצורה נכונה מכריע את הכף בזמן אמת וככל שיהיו יותר אנשים כשירים לתפקיד הסיכויים להתגבר על המשבר גדולים יותר. 

הכנה מוקדמת
בחיים הרגילים והנורמטיביים אין צורך לחשוש ממשברים, אך הם עלולים להופיע פתאום ללא כל הכנה מוקדמת ויפה שעה אחת קודם שיהיה מישהו שיידע לנצח על הכול בשביל להקטין משמעותית את הנזק ואת הלחץ שבו שרויים כל השאר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה