יום שלישי, 25 בפברואר 2014

בורר



נתקלתם בבעיה שבה כל אחד מהצדדים חושב אחרת וסבור שהשני חייב לו פיצוי ? אם כך, הגיע הזמן להבין שלא תמיד בית המשפט הוא הכתובת הראשונה שאליה כדאי לכם לפנות. אומנם זה בהחלט נכון שיש מקרים שבהם אי אפשר יהיה ליישב את המחלוקת ללא שופט מקצועי, אך האמת היא, שיש מקרים שבהם בורר יוכל לעשות את כל העבודה עבורכם.


מה עושה הבורר בפועל?

בורר הוא אדם ניטראלי שלא קשור לאף אחד מהצדדים, כך שלמעשה בהחלט אפשר לראות שאין לו אינטרס לטובת צד כזה או אחר. התפקיד של הבורר הוא לשמוע את שתי הגרסאות ולהציע פשרה שתוכל להתאים לשני הצדדים, ואין ספק שזה יכול לחסוך לא מעט זמן בבית המשפט.


איך בוחרים את הבורר?

הדבר החשוב ביותר שצריך לדעת, זה שעל פי החוק הבורר לא חייב להיות איש מקצוע והוא גם לא צריך להיות בקיא בתחומי החוק או המשפט. בורר יכול להיות גם אדם שמעולם לא עסק בבוררות ושאין לו כל ניסיון, כי הדבר החשוב הוא ששני הצדדים יסכימו לראות באותו אדם בורר שיעזרו להם.



האם אפשר לבחור את הבורר?

למרות שעל פי חוק כל אחד יכול להיות בורר, אין ספק שבפועל זה לא עובד ככה. מי היה רוצה לתת לאדם שלא מכיר את החוק ולא בקיא בנושא הספציפי של המחלוקת להיות אחראי על הפתרון שלה? מובן שזה לא ריאלי, ולכן בפועל שני הצדדים בוחרים ביחד בורר ליישוב הסכסוך. חשוב לציין שיש פעמים שבהם שני הצדדים אפילו לא מצליחים לבחור ביחד את הבורר ולכן לעיתים בית המשפט הוא זה שיקבע עבורם מי יהיה האיש שיעזור להם לפתור את הסכסוך בנושא מסוים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה