יום שני, 27 בינואר 2020

אי התאמה אישיותית

החלטה של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים על אי התאמה אישיותית מביאה הלכה למעשה לפסילת רישיון. כאשר נציגי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מקבלים החלטה כזו, הם למעשה קובעים שהנהג מסכן את הסביבה ולכן יש לפסול את הרישיון שלו. מצד שני, ההחלטה של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים היא בדרך כלל לא סופית ויש מה לעשות על מנת לנסות להפוך או לפחות לערער עליה.
 
בראש ובראשונה, ערעור מוצלח על החלטה של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים צריך להיות קשור אל הנסיבות שעל הפרק. אי אפשר להגיש ערעור כללי על החלטה מהסוג של אי התאמה אישיותית, כי צריך להוכיח שהחלטת המכון הייתה מוטעית או התבססה על נתונים שגויים. בשביל לעשות את זה, חובה להבין מה הייתה העילה לפסילה ומה עומד מאחוריה.

שנית, יש צורך בהגשת חוות דעת רלוונטית, מבוססת ומנומקת שתראה שדווקא אין מקום לקבוע שנהג מסוים נופל תחת ההגדרה של אי התאמה אישיותית. דווקא בגלל שהחוק עצמו פתוח לפרשנות, על אנשי המקצוע מהתחום של עריכת דין לנצל זאת ולהביא לידי ביטוי את הניסיון ואת המיומנות שלהם. 


עם מי מתייעצים לגבי אי התאמה אישיותית?
החדשות הטובות הן שאפשר לערב עורך דין שמתמחה בדיני תעבורה בכלל ובנסיבות של אי התאמה אישיותית בפרט. אם מתייעצים מוקדם עם עורך דין כזה, אפשר להעביר אליו את ההחלטה של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ולבקש ממנו לבחון מקרים קודמים. לרוב, עורך הדין יידע כיצד להשתמש בהכרעות אחרות כדי לייצג את הלקוח מול בתי המשפט לתעבורה. ערעור על אי התאמה אישיותית אורך זמן אך הוא שווה את ההשקעה. אם בסוף הערעור מקבלים את הרישיון חזרה, כולם מרוויחים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה